Rhodos eller Side?
Ska åka utomlands med hela familjen nästa höst, vilket är bäst, Rhodos eller Side? Tar tacksamt emot tips på bra familjehotell, stränder mm.
Ska åka utomlands med hela familjen nästa höst, vilket är bäst, Rhodos eller Side? Tar tacksamt emot tips på bra familjehotell, stränder mm.
Var på Rhodos får några år sedan med min man och tycker personligen att det finns mer barnvänliga resmål, men det kanske bara var där vi var?
Hej!
Vi har varit 2 ggr till Turkiet med barn, och jag säger bara ta all ink.!!!
Så jäkla bekvämt ! Vill man då gå ut och äta på en annan restaurang så kan man göra det, men det är ganska skönt att bara gå ner och äta, samt att barnen kan gå ner själva och ta något om dom är hungriga.Hämta glass, frukt och sånt
Vi har bott på 2 olika hotell,
ett hotell var i Belek, det var superfint! Belek är en lite "rikare" by så hotellen är mycket finare där fick vi veta ( många golfare som åker dit) Där fanns det spa-avdelning med hamam , innomhuspool osv.. kanonfint!
2:a gången vi åkte , åkte vi till Alba Queen i Side, det var också fint, men inte lika fint som i Belek. Fanns också hamam, innomhuspool, där hade dom även "simskola" dock på tyska :(
Det enda jag kan säga var negativt om Turkiet är att barnklubbarna är på Tyska, så våra barn ville inte riktigt vara med eftersom dom inte förstod vad ledarna sa. Som tur var var det andra svenska barn som var där så dom lekte tillsammans! :)
Vi åkte i april så att bada i havet kunde vi vuxna inte göra då det var för kallt. Men vi hade nära till stranden från båda hotellen, bra om man vill bygga sandslott :)
Sedan poolerna, dom var inte uppvärmda, man kunde bada men jag tyckte det var kallt, men ungarna badar ju i alla temperaturer.
Sedan var det lite " si så där" med öppentiderna för vattenrutschkanorna. Dom var inte igång varje dag så man var tvungen att säga till, då kunde dom skylla på att det var lite moln på himlen men jag är ganska hård så jag pratade med dom så till slut så slog dom på dom, det var lågsäsong när vi for så det var lugnt och skönt på hotellet.. :)
Vi har trivts på båda!
Beror ju var på Rhodos ni funderar på. Rhodos stad är väl inte så barnvänligt men vi var på Attlantica Aeagan Park i juli och det ligger i Kolymbia, brevid ligger Aeagan Blur. Det är barnvänligt där. Ingen erfarenhet av Side. Annars rekommenderar jag Cypern som är ett kanonbar ställe på hösten.
Vi var till Side i somras, fritidsresors, blue village Seven seas. Jättepampigt hotell, fräscht och fint. Rekommenderas!