• Agdaa

Persienner el rullgardiner?

Det är frågan :o

• Svar på tråden Persienner el rullgardiner?
  • Purpurbräcka

Jag håller med ovanstående! Vill man ha insynsskydd och stänga ute det värsta solljuset så fungerar persienner, men vill man ha det mörkt så är det en bra rullgardin eller annan mörkläggningsgardin som gäller.

• Agdaa

Mörkläggninggardiner med mörk färg till sovrummen har jag tänkt men stora bekymret ät vardagsrummet som har en del insyn som jag skulle vilja göra nåt åt men ändå släppa in solen å helst kunna se lite ut men inte in förstås. Finns tydligen bra material till rullgardiner för detta el är det bäst ned persienner istället där?

• äralltupptaget
    Agdaa skrev 2012-10-07 18:49:04 följande:
    Mörkläggninggardiner med mörk färg till sovrummen har jag tänkt men stora bekymret ät vardagsrummet som har en del insyn som jag skulle vilja göra nåt åt men ändå släppa in solen å helst kunna se lite ut men inte in förstås. Finns tydligen bra material till rullgardiner för detta el är det bäst ned persienner istället där?
    Det finns ju som " frostad tejp" eller vad man ska kalla det som man kan klistra på fönstren. Dom är mycket insynsskyddande. Dock så kanske dom inte är så ljusdämpande, men lite kanske.
    Finns att köpa hos dom flesta färgbutikerna.

Svar på tråden Persienner el rullgardiner?