• lina5462

Prisexempel på babygrejer på Gekås i Ullared?!

Här kommer ytterligare en ullaredstråd!!

Har lite planer på att åka til Gekås och tänke höra om det nyligen är någon som har varit där och kan ge lite prisexempel så jag kan räkna på om det lönar sig eller inte.

Det enda jag har köpt än så länge är vagn, så egentligen behöver jag ju allt men det jag mest tänker på är vad följande saker kan tänkas kosta:

Babysitter
    Täcke/kudde
    Sängkläder
    Amningskudde
    Madrass till spälsäng
    Åkepåse
    Filtar

Sen tar jag gärna emot tips på andra saker som lönar sig att köpa där!! :D

• Svar på tråden Prisexempel på babygrejer på Gekås i Ullared?!
  • Zargenta

Blöjbajspåsar till blöjhinkar är bra mycket billigare där, angelcare som man får i gravidboxen hos babyproffsen och dyl! Heter dock Ingelcare på gekås

• slemtorsk i din bralla

det är svårt med priser eftersom GeKås faktsikt byter sortiment typ varje dag... men jag köpte åkpåse för 249 kr,

Lakanset köpte jag för 69 kr men det fanns för 49 på rea också och så dyrare så klart...

Underlakan köpte jag för 19.90 och plastad frottè två stora bitar för 29 kr st

• slemtorsk i din bralla
    Wonderchild2009 skrev 2012-10-07 17:09:01 följande:
    Köpte en jättefin skötbädd där för 149:-
    På babyproffsen kostade dom minst dubbelt så mycket :)
    Wonderchild2009 skrev 2012-10-07 17:09:01 följande:
    Köpte en jättefin skötbädd där för 149:-
    På babyproffsen kostade dom minst dubbelt så mycket :)

jag köpte en skötbädd också.. en helt plain vit...49kr

SKötväska 249 kr

Bärsele 199 (dock inte Babybjörns så klart)

• Gottekorven

Babysitter finns men inga bra. Tycker babybjörn är oslagbar! Leksaker finns både bra och billigt! Kan inga exakta priser! Men har du långt att åka tycker jag du ska passa på att köpa sånt som passar så bebisar. Täcke är prisvärt! Kuddarna är dock inte bra, där är det värt att satsa på bättre kvalité. Filtar, snuttar m.m. Är billigt! Nappar, amningskuddar, tvättlappar finns också till bra pris.

• slemtorsk i din bralla
    Wonderchild2009 skrev 2012-10-07 18:14:46 följande:
    En sån uppblåsbar? Hade en sån till första barnet men den fick pyspunka :P haha
    jag hade uppblåsbar till första barnet.. inga problem..

Denna var bara uppblåsbar runt om kanterna så att säga... vadderad liggdel.. tror den som någon annan nämnde som var något dyrare är en sådan som är "helt" vadderad..såg dem också
  • MammatillvårHugo

Åkpåse 200kr
    fleccefiltar att ha i vagn 50-70kr
    snuttefiltar 2 för 30kr
    babygym 149-400kr 
    spjälsängsbäddsett 149kr
    dra på lakan 20kr styck 
    kudde 30kr
    täcke 70kr?
    babyvakt 299kr. fanns också för 199kr,299,499kr. 

det har jag betalat ca för det jag köpte. visst finns det säkert billigare och dyrare utbud på sakerna. jag köpte inget av det billgaste när jag var där och köpte åt bebisen.  men man kan nog hitta billigare lakan osv...

bärsele, bilstolar och vagnar skulle jag apsolut inte köpa där.             

• MammatillvårHugo

baby avdelningen brukar dom oftast ha samma sortiment på i jämt.

glömde att dom har en bra babysitter där också för 249kr. den är enkel, mkt gung, liggläge/sittläge och så figurer ovanför. ångrar att jag inte köpte den istället för en skit dålig på babyproffset för 799kr. 

Svar på tråden Prisexempel på babygrejer på Gekås i Ullared?!