Vill hjälpa/stötta min väninna
Ville höra din synpunkt på det hela, vad anser du som sexelog dom bör göra ?
Jag har en väninna som är asexuell o för hennes del så avskyr hon allt som har med intimitet o göra, ömhetsbevis kan hon visa, dock bara i perioder, hon o hennes karl gick till nån sexolog o eftersom hon hade haft lust o så tidigare dock inte mycke o bara i perioder så ville han att hon skulle få tillbaks detta igen o hon hade varit glad om hennes karl kunde ha nån älskarinna så hon helt enkelt slapp själv.
Detta e dock otänkbart för killen o vägrar de för de e hon han vill ha o med detta så har jag funderat lite, varför e de bara en självklarhet att hon måste ha tillbaka nån lust när hon känner sån enorm ångest ? hon får alltså panik bara av tanken,
hon e ju lika mycke emot sex o allt sånt där som han e för att ha nån annan vid sidan om men varför kommer inte ens de på tal hos en sexolog o kanske ändå testa med de ? men att hon måste vända ut o in på sig själv för att "lösa problemet" ska va okej ?
Vad jag vet e de inget drastiskt som har hänt som gör att hon e så här men e de verkligen nödvändigt för henne att ändra sig om relationen ska fungera, varför kan inte han ta sitt ansvar i så fall ?
En annan fråga, är man i regel helt likgiltig inför all intimitet eller man kan även känna avsky (speciellt om man tvingats göra det mot sin vilja) när man är asexuell ? Är det inte meningen att hjälpen ska innebära för bådas välmående ?
Tacksam för svar.