• tjej25

Romantisk weekend för två - vart?

Jag och sambon vill åka på en romantisk weekend nu i november eller december. Få lite mysig tid tillsammans och ett avbrot från vardagen. Jag plugga och han jobbar så vi kan inte åka till jättedyra ställen. Vi har tänkt oss flyg + hotell runt 3000/person. Kom med idéer och förslag!!

• Svar på tråden Romantisk weekend för två - vart?
  • apa4ewer

Lettland borde inte vara så dyrt och det mesta är billigt där om man vill shoppa då.
    Det är inte så långt bort från sverige heller och finns mycket historia bakom landet.

• MissNora

Kolla Dtf-travel. De har många bra paketerbjudanden. Vi har bl.a. Varit utanför Köpenhamn på ett kanonställe.

• Isprinssessan

Krakow i Polen, billigt att resa till och billigt att äta ute och shoppa. Åker på långweekend dit i december 4 dagar. Flyg och boende 2800:- för två personer!

• tjej25

Det fick bli Prag :) nu e resan bokad och vi åker 6-9 dec :)

• loveeverymoment

Vi var därför en månad sen o det var toppen! Vatt i barcelona,prag, berlin london o paris o prag vann lätt i mysigast!
    Lätt o ta sig runt. Nära till allt. Trevligt folk. Dock matem sådär. Osså var där såå mysigt o lulla runder sitta o prata på caffeer o dricka öl.
    Det e bra stad o ha romantik i. Inga massa måsten att man måste se de o de. Utan mer ta det som det kommer.
    Och stan e vääldigt vacker.
    Ni får ha det riktigt mysigt.

• Pluttfamilj

Vi ska till Bryssel på långweekend i helgen. Åker dit med Ryan air och bor tre nätter på fyrstjärnigt hotell ganska centralt inklusive frukost för under 3500:- för båda två (flyg+hotell alltså). Ska bli riktigt kul, mycket kultur och historia. Bra shopping och stor matkultur! :)

• Looloo97
    Pluttfamilj skrev 2012-10-08 06:17:06 följande:
    Vi ska till Bryssel på långweekend i helgen. Åker dit med Ryan air och bor tre nätter på fyrstjärnigt hotell ganska centralt inklusive frukost för under 3500:- för båda två (flyg+hotell alltså). Ska bli riktigt kul, mycket kultur och historia. Bra shopping och stor matkultur! :)
    Ja Bryssel är kanon, vi var där på par-resa i våras. Ett enormt utbud av restauranger med mat från alla världens hörn och ett riktigt bra uteliv med fullt ös!
    En varning dock för flygbussen till/från flygplatsen lita INTE på att få plats ens om ni förbokat... När vi landade i Charleroi som är ganska långt utanför Bryssel så var det 40 minuters kö till att köpa bussbiljett. Sedan var det djungelns lag som gällde med vassa armbågar för att ens få komma på bussen med massor med folk som trängdes och skulle med.
    När vi skulle tillbaka till flyget från stationen i Bryssel stod säker 100 personer och och väntade på SAMMA buss med förbeställda biljetter, det var lynchstämning och folk var helt galna men det fanns inte en chans att komma med så vi tog taxi, det kostade 100 Euro!!! 

I övrigt var Bryssel jättekul! 
  • Pluttfamilj

Oj, tack för tipset, jag tror att det är den flygplatsen vi kommer till med. Jag hoppas att vi kommer på en mindre befolkad tid då!

Svar på tråden Romantisk weekend för två - vart?