• Anonym (Kravlös)

Eden i Örebro

Är så sugen på sex men bara sex och inget stök.
    Har hört talas om Eden i Örebro. Är det någon som test och hur är det i så fall att gå dit som ensam kvinna. Är bara ute efter kravlös sex men vill att det ändå skall vara med stil och finnes så det måste vara rent, snyggt och trevlig.

• Svar på tråden Eden i Örebro
  • Anonym (Kravlös)

Funderar också över ParadiseSwings i Eskilstuna.
    Är bara ute efter sex.
    Måste få känna en man i mig igen något som min inte kan ge mig. Kommer på 30sekunder, slaknar sedan och bara vänder sig om och somnar, behöver mer än det men vill inte ha någon relation vi sidan om utan bara lite då och då få känna mig ordentligt uppfylld på ett annat sätt än vad man gör med dildon.

• Anonym (----)
    Örebro killen skrev 2022-09-26 16:28:16 följande:

Hej! Jag har funderat på samma sak men har varit lite skeptisk över att gå ditt själv, är de nånting du redan har gjort eller är det nånting du skulle kunna tänka dig o joina mig på ? 

Dude, tråden är från 2012. 
  • Anonym (seriös besökare)

Eden har man ju hört talas om, men tyvärr blev det inget besök för min del medans den fanns kvar. Nu är den ju nedlagd sedan flera år tillbaka.

Men jag har på senare tid besökt Paradise Swings i Eskilstuna, Loveshack i Degerfors och Katlagrottan  strax utanför Eskilstuna. Alla dessa klubbar har egna hemsidor på internet, där man kan läsa mer om dem.

Att komma dit som ensam singeltjej är inget ovanligt, och förekommer på alla tre ställen jag sökt. Jag skulle också säga att en ensam tjej kan känna sig trygg på alla ställen, men skulle nog främst rekommendera Loveshack eller Katlagrottan för en nybörjare. Om jag skulle välja ut en, så blir det Loveshack. Inte för att Katlagrottan är dålig (det är ett mycket fint och påkostat ställe i nyrenoverade lokaler som invigdes 2019). Utan orsaken är främst att jag bara har besökt Katlagrottan två tillfällen, och därför inte har så mycket erfarenhet av just det stället.

Att besöka något av dessa ställen som ensam tjej, skulle jag betrakta som helt säkert. Det förekommer knappast någon risk för att bli utsatt för övergrepp på en swingersklubb, eftersom man aldrig är ensam utan omgiven av både personal och andra besökare. Och besökarna inom swingersvärlden skulle aldrig acceptera övergrepp, om någon skulle försöka med det på en swingersklubb finns det många som kan ingripa direkt. 

På Loveshack samlas man normalt vid 19-tiden, och umgås då fullt påklädda som på vilket annat ställa som helst. Det finns mat att köpa i serveringen för de som vill äta något, och drinkar i baren för de som vill dricka. Man umgås, minglar och lär känna varandra precis som på en vanlig fest. Sedan har de en regel som säger, att efter kl 22 är det inte längre tillåtet att vistas på klubben med kläder på. Då klär alla av sig, och det finns personliga skåp att låsa in sina värdeföremål i. Man behöver dock inte vara spritt språngande naken, utan det är ok att svepa in sig i en handduk eller gå klädd i en tunnare morgonrock. Dock inte en tjock morgonrock av frotté.

Inom swingers-världen håller vi oss till principen med säker sex, och det finns kondomer tillgängliga i lokalerna. Men det finns inget krav eller förutsättning på att man måste ha sex, bara för att man besöker en swinger-klubb. Det är helt ok att vara där utan att ha sex, så ingen ska behöva känna sig tvingad till något man inte vill.

Principen brukar vara att man tar kontakt med någon genom att lägga handen på personens axel och ser vilken reaktion man får. Om man inte är intresserad till någon närmare kontakt just då, så tar man bort handen vilket betraktas som ett avvisande. Eller så svarar man genom att ge kroppskontakt med sin egen hand, och sedan kanske man fortsätter och prata en stund för att sedan gå iväg tillsammans...

I swingersklubbarnas lokaler finns massor av spännande utrymmen som är lämpliga för sex. Men inga r med stängda dörrar eller liknande, utan man befinner sig i en öppen miljö. Man känner därför tryggheten av att ha folk omkring sig hela tiden, och är aldrig utsatt för faror på samma sätt som mär man går ensam ute på stan.

Loveshack och Paradise Swings har även ett eget hotell, där man kan övernatta om man inte vill åka hem när klubben stänger på natten.

• Anonym (Elin)

Tack för tipsen! Få se om jag får med han där hemma 😉

• Anonym (Stängt)

Loveshack som klubb existerar inte längre vilket innebär att servering och personal inte förekommer.  Glada entusiaster i swingersvärlden hyr däremot vandrarhemmet och anordnar sexhelger ibland. 

Svar på tråden Eden i Örebro