Hjälp mig förstå hur ni känner..
Vet inte om detta är rätt forum men gör ett försök. Jag har en vän som har svårt att få barn. Hon har inte berättat detta för mig men jag har listat ut det och fått de bekräftat av hennes Fd bästa vän. Hon är extremt barnkär och jag vet att hon försökt i minst 2år utan att lyckas. Jag själv har ett barn och väntar mitt andra men försöker hela tiden ta hänsyn och inte prata om barn med henne, just för att inte röra upp känslor.. Första barnet gick bra men när jag berättade att jag var gravid igen fick jag världens utskällning. Och jag kan till viss del förstå henne eftersom typ ALLA hon känner är idag gravida eller fått barn inom dom senaste 3åren. Men hon har börjat bli arg, otrevlig och bitter och pratar oerhört mycket skit om dessa.. Vilket är sorgligt och jobbigt då hon snart kommer stå själv och jag vill inte mista henne! Men jag kan ju inte stanna upp mitt liv och skita i barn bara för att hon inte kan få! Nu när slutet börjar närma sig för denna grav så har hon börjat bråka om skit saker hela tiden, verkar som om hon vill bli osams med mig :( Hjälp mig förstå! Vad kan jag göra eller säga?