Anonym (Mimmi) skrev 2012-10-09 14:24:59 följande:
Det känns i alla fall lättande att höra att det är fler som tänker liknande. Då är jag kanske inte så konstig ;)
När vi tillslut blev gravida med vårt första barn så var det den största lyckan jag har upplevt. Det var som ett lyckrus i flera veckor. Samma månad som vi blev gravida skulle vi påbörja vår första IVF så detta kändes som ett mirakel i sista stund. Jag visste då att det fanns risk att det skulle sluta i mf/ma och var oerhört rädd för det. Nu blev det en fantastisk tös istället.
Denna gången när det gick så snabbt så blev jag helt klart glad och kände mig priviligerad som får denna möjligheten att bli gravid igen! Jag har läst många IVF-bloggar då vi själva var så nära och är så glad att jag får denna möjligheten. Denna gång var jag inte lika rädd för att nåt skulle hända (lite orolig är jag men inte på samma sätt) och det har nog att göra med att det gick så bra sist och snabbt att bli gravid igen. Detta stör mig också..att jag inte är lika överlycklig över denna graviditeten som vid förra. Men det var i och för sig väntat med tanke på vilken väntan det var sist.
Jag är fortfarande hemma föräldraledig och är så extremt trött!!! Jag lägger allt krut på att sköta dottern men själv går jag i pyjamas till kl 16 (och då drar jag bara på mig gårdagens kläder) och komma ut....ja ute har vi inte varit mycket sista veckorna. Denna tröttheten gör att jag tänker ännu mer på hur jag ska orka. Dock vet jag att denna tröttheten är gravidrelaterad och höll i sig till v 16 med dottern så det blir bättre, mycket bättre. Just nu känns dock minsta toalettbesök som en bergsbestigning.
Vi var och kollade på syskonvagn igår för vi var ändå i affären för annat ärende. Bara jag tog i handtaget så kände jag återigen, hur ska jag orka? Jag orkar knappt gå tillbaka till bilen nu...
Men jag vet ju att det vänder :)
Jo, jag vet hur det känns. Jag fick också en sjukdom efter förra graviditeten som också den gör mig trött. Hypotyreos. Så då är också graviditeten en viss risk. Måste ta prover varannan vecka och justera medicinen hela tiden.
Har också haft den extrema första tiden-tröttheten men tack och lov har den börjat avta och jag försöker tänka att ja, det blir jobbigt, men det kommer att gå och det kan bli en tung tid om jag blir sjukare men det får verkligen gå för det måste det. Och det kommer att bli bättre! Kanske sämre ibland, men bättre.
Ja, man känner nästan lite skuld för man väntade flera ÅR på att bli gravid första gången och nu bara fick det gratis? Har lite svårt att fatta.