• Ellii

var det en nidblödning eller bara tidig mens?

Hej Alla

Jag skulle gärna vilja ha era tankar och synpunkter.
    Jag har inga barn sedan tidigare och är ganska ny i ämnet.

Jag hade ägglossning den 30/9 - 1/10 (visade positivt på äl test den 309
    och vi hade sex den 29,30 och 1.

Nu, 1 vecka senare, så fick jag lite mindre blödningar.
    Det började med en ljusröd/rosa färg på pappret och gången efter det så var det mer rött men snarare som små trådar på pappret och även lite blod i toan.

Min fundering är om det kan vara en nidblödning eller om min mens är 1 vecka för tidig? ( har aldrig hänt förut)

Jag tog ett ägglossningstest och det visade nästan 2 lika starka streck, jag tog då även ett grav test men det visade såklart negativt.
    Jag har inte haft några symptom mer än en mensliknande värk i nedre delen av magen.

Kruxet med detta är att jag (troligen) haft UVI i några dagar och då kan det väl hända att blödningen kommer av den orsaken.

Är det någon som har någon tanke om detta eller kanske varit med om något liknande?

Alla svar uppskattas =)

• Svar på tråden var det en nidblödning eller bara tidig mens?
  • SarisHaglis

Jag hade en konstig blödning i torsdags, det var en rosa flytning, och jag blev helt ställd för det var alldeles för tidigt för mensen då det bara var på dag 28. Så jag räknade lite granna och började tro att det var en nidblödning då det var exakt 8 dagar efter ÄL som det då brukar bli en nidblödning på isåfall.  Hade ev ÄL den 26/9 och denna blödning kom 1 vecka senare.

Sedan efter samlag så blev det mer röd/brunt flytning, inte sådär rinnande som mens brukar vara, men tänkte ändå att tant röd hade kommit. Men dagen efter var det ingenting och de senaste dagarna har det bara vart typ en droppe av rosa flytning...

Idag var det lite brunare men kan inte tro att det var mens då det är alldeles för lite !! Men under tiden nu så har bröst ömheten minskat och har inte heller känt av någon molvärk, det är som att mens perioden är över. Men det är ändå så skumt för jag har aldrig behövt använda tampong eller skydd, för så lite har det vart !! Jag blir knäpp på det här..

Enligt kalendern så ska jag ha mens den 10 okt, men mensen är så oregelbunden så allt från dag 32 och framåt är normalt. Är det nidblödning eller ej? Påpeka att jag inte haft menscykel på 28 dagar på över 2 år, och alltid när jag har fått en rosa flytning så har mensen alltid kommit dagen efter och det har vart rinnande mycket och behövt skydd såklart.

• SarisHaglis

Kanske konstigt att ta kort på det men kan va bra att ha xD
    Sådär såg det iaf ut när jag fick den plötsliga fytningen. Sedan de här små blödningarna jag haft dagarna efter har bara vart en droppe av den färgen, och idag var det lite brun,gulare än det som är på bilden..ALDRIG behövt använda skydd så tror inte på att det var mens ! =/ Så förvirrad !  

• Ellii

Jag vet inte riktigt varför du får såna blödningar men om dom är med brunaktiga än röda så tror jag inte det är nidblödning. Jag har för mig att den ska vara mer rosa/röd då den väl oftast kommer i samband med att ägget fäster.

Hur lång menscykel brukar du ha?
    28 dagar är ju väldigt många som har och det kan ju hända att mensen kommer lite tidigare.
    Att den inte är som den brukar vara kan ju kanske vara för att kroppen känner av att du försöker bli gravid, och det kan ju skapa stress och rubbningar.
    Har du tagit grav test?

Jag brukar aldrig få mensen 1 vecka innan den är beräknad, med ett undantag från när jag slutade med p piller i maj, då kom första mensen igång efter 23 dagar men annars så har den varit runt 29-30 dagar sen dess.

jag plussade ju på äl test den 30/9 så jag vet att vi prickade in den.
    Men det är svårt att säga vad dom små blödningarna jag fått idag är för något.
    Det kan ju höra ihop med UVI som jag kämpar med.

• Ellii

är det någon annan som har några tankar att delge mig? =)

• SarisHaglis

Den där röd/bruna jag fick efter samlaget kan också vara del utav nidblödning då jag läst flera som fått så och många "experter" som skriver också säger att det kan vara en riktlig blödning i samband med att ägget fastnar, behöver inte betyda mens. Men om det vart mens så hade väl det fortsatt och inte bara kommit under samlaget. Det var inte rinnande utan mer krämigt så att säga.

Jag tog ur min kopparspiral för 4 månader sen och efter det så har det gått 37 dagar, 38 dagar och 32 dagar.
    det börjar alltid med en liten rosa flytning och dagen efter så är det rött blod, ja normal mens som varar i 4 dagar.

Det här är väldigt lustigt. Om man säger såhär , om jag har gått på toaletten 5 ggr på en dag så har jag fått en pytte liten rosa antydning på pappret 1 ev 2 ggr av de 5 ggr jag gått på toaletten. Behöver inget skydd då det är så lite.

det som blev idag var liksom mer grape färgat, blandat brunt och rosa. Inte alls den färg som jag normalt     brukar ha under mens perioden. Vi försöker inte sickta in oss på ÄL utan vi bara kör så det är inget jag är direkt inställd på. Vart ju chockad när jag fick denna blödning i torsdags. Vi hade sex 2 dagar före enligt beräknad Äl och dagen efter så jag tror inte det är helt omöjligt. Men tycker det är så annorlunda den här gången. Dock känner jag mig inte  gravid. Men fast jag har tömt blåsan så är nedre delen av magen ändå mer utbuktad än vanligt. Känt av lite stickningar neröver idag också men vette fan. 

Jag får nog ställa in mig på att detta var mensen då fast den var väldigt konstig. Bara att vänta o se vad som händer. 

• SarisHaglis

Har inte gjort gravtest än. Ska göra det efter dag 35 tror jag och ja är på dag 32 nu så vi får väl se. :)

• Louisan79

Hur har det gått? Jag har samma symtom som du med bilden och undrar också! Bim imorgon. Det rosa/bruna som jag hade 2 dagar är borta. Har molnvärk och trodde mensen skulle dyka upp precis när som.. Men som sagt imorgon är det mensdax, eller inte om jag har tur...!

• SarisHaglis

För mig var det nog bara nå fuffens från kroppen. För jag har inga märkbara symtom på att jag är gravid längre. Jag hade ömma bröst, trötthet, sug efter något men visste inte riktigt vad och ville kissa ofta. Men nu när jag har haft mina små blödningar så har allting försvunnit och jag tror att mensen kommer på riktigt snart :(

Jätte tråkigt verkligen eftersom det är första månaden som det verkligen hände något annorlunda. 
    Det är bara för oss att fortsätta som vanligt och vänta på att det ska hända ett mirakel :)  

• Louisan79

Testa dig ändå en gg till om en vecka.. Min mens kom lite i morse sen torrt hela dagen...
    Min förra graviditet var det samma visa, negativt test sedan mens som vanligt sen plussade jag.. Kom som en chock!!!ð???ð???â??

• Ellii

Louisan Hur långt efter mensen plussade du vid förra graviditeten? Jag var hos läkaren idag mot min uvi och då tog hon en gravtest som visade negativt, är runt 5-6 dagar kvar till bim. Är det kört eller finns det fortfarande en chans att jag är gravid?

Svar på tråden var det en nidblödning eller bara tidig mens?