• Emsan8­707
    Äldre 8 Oct 19:35
    3341 visningar
    1 svar
    1
    3341

    Äggblåsa 29mm positivt ägglossningstest

    I dag är jag på dag 16 sedan första dagen på min senaste mens. Jag har varit och gjort en VUL i dag pga oregelbunden mens sedan jag tog ut min hormonspiral i maj.
    I dag kunde hon se en äggblåsa som var väldigt stor 29mm som när som helst kommer att spricka. Eventuellt är det ingen ägglossning utan en liten cysta som kommer att åka ut av sig själv? Hon bad mig köpa ett ägglossningstest och gå hem och testa vilket jag gjorde och jag fick en glad gubbe på cb ägglossninstest. Vad betyder detta, har jag ägglossning nu även att äggblåsan är så pass stor?. Eller visar det LH ökning trots att det inte är ägglossning?.
    Min slemhinna var även väldigt tunn för att det skall vara ägglossning den var bara 3mm. 

    För övrigt så sa hon att jag skall lämna blodprover 4-5 dagar efter jag fått ett utslag på ett ägglossningstest för att mäta mina värden.

    Är det någon annan som varit med om detta? 

  • Svar på tråden Äggblåsa 29mm positivt ägglossningstest
  • Äldre 8 Feb 22:15
    #1

    Ser att din trådstart är gammal men hur gick det?

    Jag hade exakt samma som du - en jätte som troligen var för stor för att va en äggblåsa och skulle testa själv och fick glad gubbe samma dag. Sen kom mensen ändå! Är nu på sista försöket med pergo (femte enkelkuren)- cd19 idag så 7-10 dar till BIM. Lyckas det inte nu blir det ivf...

Svar på tråden Äggblåsa 29mm positivt ägglossningstest