Det här med kaloriförbränningen som står på maskinen skall man ta med en STOR nypa salt. Kaloriförbränning har bland annat med muskelmassa, hur mycket du tränar och hur hög din puls är att göra. Ju mer muskler desto mer förbränner du, och ju mer du tränar desto högre förbränning har du. Jag vill inte kritisera dig på något sätt men det här att du skulle förbränna så mycket på så kort tid har jag lite svårt att tro. Och det där med distans på maskin är ju också något man skall ta med en nypa salt. Det krävs ju betydligt mer av kroppen att springa 1,2 mil än vad det krävs att hålla på med en crosstrainer i 20 minuter.
Är ni säkra på att det är mil som anges och inte kilometer? Alltså KpH ? På min crosstrainer på gymmet här hemmavid så är det nämligen angivet i kilometer, eftersm crosstrainer anses vara segare än vanlig löpning, typ som löpning i myr. Och 20 minuter på 1,2 mil kan ingen människa i världen springa så det känns konstigt att crosstrainern skulle komma en längre distans på kortare tid när det vanligtvis brukar vara tvärtom.
Vad du skulle springa en mil på är ju skitsvårt att svara på, det beror ju helt på hur duktig löpare du är
Jag är ganska van löpare och springer en del och gör milen på strax under 40 minuter. De duktigaste herrarna i sverige springer väl milen på 30min (plus minus). Bland motionärer brukar man ligga på typ 50 minuter-1 timme