Anonym (Ledsen.) skrev 2012-10-08 22:41:04 följande:
Jag hoppas så innerligt att jag ska göra det... Men det kommer att ta tid. Jag måste hitta mig själv först och bli av med alla de problem jag har... Min medicin gör att jag överlever, men inte att jag _lever_... Det är så mycket skit som måste lösas innan jag kan ge henne en värdig uppväxt... Jag vill träffa henne när hon är född, träffa henne nån gång i veckan kanske? Eller månaden, beroende på hur det fungerar på psyk... Jag älskar henne, det känner jag i varenda cell i kroppen och det är också därför jag vill ge henne en så bra start som möjligt...
Det låter som du är i en jobbig situation. Men att du tänker på ditt ofödda barn och känner att du vill ge henne en så bra start som möjligt visar, enligt mig, att du har resurser och styrka som gör dig till en bra mamma även om du väljer att inte ha barnet den första tiden. Vad bra att du har kontakt med psykiatrin redan
Mycket kan hända efter barnet är fött och dina känslor och mående kan förändras. Att ta ett så stort beslut innan födlsen kanske inte är det bästa för dig. Vad behöver du för att kunna prata med någon om dina känslor? Har du något stöd i ditt nätverk, föräldrar, syskon? Kanske de kan hjälpa dig?
Om du ändå känner att du inte kan ha ditt barn behöver du inte lämna ensam vårdnad till fadern. Ni kan ha gemensam vårdnad och barnet kan bo hos fadern medans du hämtar krafter och försöker hitta dig själv.
Jag önskar dig all lycka till