• älskarminfamilj

Min nyfödda ler när hon sover

När hon sover och drömmer gör hon många roliga ansiktsuttryck, inklusve så ler hon.
    Vad betyder detta? Drömmer hon glada drömmar ?

• Svar på tråden Min nyfödda ler när hon sover
  • hellokill3r

Nä man vet inte exakt varför men det antas vara pga samma reflexer som gör att barnet tränar på leenden i magen.

• YlwaMarie

Man brukar säga att barn som ler vid så liten ålder har magknip ( men vad vet jag)

• gladtjeej
    YlwaMarie skrev 2012-10-09 09:32:48 följande:
    Man brukar säga att barn som ler vid så liten ålder har magknip ( men vad vet jag)

Det har jag också hört. Men vår son log mycket när han sov, men verkade inte besvärad. han ler i bland nu också till och från . (5 månader)
  • Viska82
    älskarminfamilj skrev 2012-10-09 09:31:18 följande:
    När hon sover och drömmer gör hon många roliga ansiktsuttryck, inklusve så ler hon.
    Vad betyder detta? Drömmer hon glada drömmar ?
    Äldre brukar säga att det är ängel som klappar de på kinden när de är så små och ler. :)

Men den vetenskapliga förklaringen är att det är reflexer som drar i ansiktet. Övning inför ett kommande härligt liv mycket mycket skratt och leende. ;)

• hellokill3r

Tycker det låter så dumt med magknip, barn med magknip skriker, och krullar ihop sig och kan inte sova på timmar, det vet nog alla som haft en bebis.

• gladtjeej
    hellokill3r skrev 2012-10-09 09:34:21 följande:
    Tycker det låter så dumt med magknip, barn med magknip skriker, och krullar ihop sig och kan inte sova på timmar, det vet nog alla som haft en bebis.
    Exakt. Tror inte heller att det magknip, när sonen hade magknip så låg han inte och sov lugnt, han vaknade varje gång.
  • älskarminfamilj

Ok, ja magknip fick jag höra när äldsta dotter var liten, både från bvc och vänner.
    Visserligen HADE hon mycket problem med magen, även upp i 3-4 års åldeern.

Men än sålänge verkar minsta inte besvärad av magen, mer än normalt. 

• ChaosMum
    hellokill3r skrev 2012-10-09 09:34:21 följande:
    Alla barn gör inte det.

Har sett båda delarna.
Svar på tråden Min nyfödda ler när hon sover