• Anonym (bebislängtan)

Graviditetstest, först negativt sedan positivt?

Har kännt mig gravid senaste dagarna så kunde inte hålla och gjorde ett test idag. Visade negativt såklart :( Antingen är jag skengravid eller så testade jag på tok för tidigt. Är på bmi - 5 eller 6.

Behöver få lite hopp om att det inte är helt kört...  Är det någon som först har testat negativt och sedan testat positivt? Berätta gärna när osv som ni testade.

• Svar på tråden Graviditetstest, först negativt sedan positivt?
  • La Lola

Javisst.
    Jag gjorde 3 neg tester när jag väntade Alma.

Pluset kom hos BM o då var jag redan i v 12 visade det sig.

Att testa innan BIM förstår jag mig inte på.
    Då är ju risken jättestor att det visar just negativt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (bebislängtan)
    La Lola skrev 2012-10-09 10:45:16 följande:
    Javisst.
    Jag gjorde 3 neg tester när jag väntade Alma.

Pluset kom hos BM o då var jag redan i v 12 visade det sig.

Att testa innan BIM förstår jag mig inte på.
    Då är ju risken jättestor att det visar just negativt.

jag vet, det är verkligen dumt att testa innan bim .. kunde itne hålla mig då man läst om dom som plussat flera dagar innan bim.¨

Tack för lite hopp, inte helt kört alltså
  • La Lola
    Anonym (bebislängtan) skrev 2012-10-09 10:52:10 följande:

jag vet, det är verkligen dumt att testa innan bim .. kunde itne hålla mig då man läst om dom som plussat flera dagar innan bim.¨

Tack för lite hopp, inte helt kört alltså
    Nä det finns ju vissa som det funkar för.
    Jag har dock aldrig vågat testa innan.

Nä, kört är det ju inte.
    Du känner ju dessutom symptom. Jag kände inget alls!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (bebislängtan)

Det är sant

Finns det inte någon som först testat neg., sedan pos..??  haha vill ju höra solskenshistorier

• Anonym

Jag testade negativt några dagar efter bim, sen veckan efter testade jag svagt positivt.

• XcsM

Jag testade mig för första gången en vecka efter utebliven mens, det visade negativt. Då förstod jag ingenting för jag var HELT övertygad om att jag var gravid. Hade ömma bröst och visste på något sätt bara att det var en bebbe där inne  När det gått ytterligare 1,5 vecka testade jag igen,  och då var det positivt! Är i vecka 16 nu.

• Anonym (bebislängtan)

Kul med fler!! jag känner mig verkligen gravid, smått illamående.. och det "drar" liksom neråt livmodern.. efter äl eller isamband med äl kände jag även en massa små hugg på höger sida. Men kan ju vara skengravid.. som vanligt haha.. samma sak varje månad.. man letar tecken o blir sedan lika besviken när tant röd kommer :/

• Anonym (bebislängtan)

puff puff, fler??

• Anonym (bebislängtan)

Tänkte mest om det anses som vanligt förekommande eller inte..

• Anonym (gravid)

Jag har flera väninnor som har testat tidigt innan/efter bim och fått negativt men sedan fått positivt någon vecka därpå. Hormonerna som gravtest reagerar på måste ju komma upp i en viss nivå innan det visar positivt och det kan ju ta ett tag för vissa innan de gör det  

Svar på tråden Graviditetstest, först negativt sedan positivt?