• K C J

Nattblöja för 3-årig flicka

Vi har kört Pampers på natten länge men nu börjar den läcka.
     Önskar tips på en annan blöja som håller hela natten... 

• Svar på tråden Nattblöja för 3-årig flicka
  • Heidi1

Köp en större storlek och testa.

• Heidi1

Jag använder libero. Kissa henne en gång innan ni går och sover. Jag sätter min 4 åring på potta brevid sängen när hon sover. Hon brukar aldrig komma ihåg att jag har kissat henne.

• K C J
    Heidi1 skrev 2012-10-09 13:10:51 följande:
    Köp en större storlek och testa.

Menar du siffran på blöjpaketet eller ska jag gå efter kilovikten? Hon har 11-25 kg men väger långt ifrån 25..
    Tycker dock att blöjan är lite tajt när jag sätter på henne den...  
  • K C J
    Heidi1 skrev 2012-10-09 13:12:26 följande:
    Jag använder libero. Kissa henne en gång innan ni går och sover. Jag sätter min 4 åring på potta brevid sängen när hon sover. Hon brukar aldrig komma ihåg att jag har kissat henne.

Vi måste bli bättre på att komma ihåg att kissa innan hon somnar... Den sista vällingen gör ju blöjan full på natten...
  • castafiore
    K C J skrev 2012-10-09 13:22:22 följande:

Vi måste bli bättre på att komma ihåg att kissa innan hon somnar... Den sista vällingen gör ju blöjan full på natten...
    Du kunde ju prova att ge henne något annat till kvällsmat? Så kanske hon inte blir lika kissnödig. DEt skulle ju även underlätta att sluta med blöja?
  • K C J
    castafiore skrev 2012-10-09 13:25:50 följande:
    Du kunde ju prova att ge henne något annat till kvällsmat? Så kanske hon inte blir lika kissnödig. DEt skulle ju även underlätta att sluta med blöja?

Har ett barn sen tidigare så jag vet hur man gör.... Nu var det förslag på blöjsort jag eftersökte!
  • castafiore
    K C J skrev 2012-10-09 13:31:28 följande:

Har ett barn sen tidigare så jag vet hur man gör.... Nu var det förslag på blöjsort jag eftersökte!
    Jag menade inte på något sätt att ifrågasätta ditt föräldraskap. Jag försökte bara hjälpa.
  • sina

Min treåring har Libero Up and Go nummer 5 på natten. Oftast är den torr på morgonen, men om hon har kissat är den verkligen full och tung - men läcker inte. Vi fick låna en sexa en gång, och den natten var en kissnatt. Och blöjan läckte...

Kissar hon lite då och då under natten, eller är det någon gång på morgonkvisten? Jag menar, hjälper det att byta blöja innan ni går och lägger er?

• marita 03

ta bort alla blöjor för  bäbisar

dåmm ska inte ha ett enda blöja på sej

dag och natt    nej bara utan helt 

1
  • summer63

När min flicka var sängvätare fick vi gratis blöjor på barnavårdscentralen, hon var nästan 5 år och stor för sin ålder.

• mammalovis

Vi använder Liberos up and go även på natten. Min tös på 3,5 år väger 16,5 kg och är normallång (99 cm), så numera använder vi 7:an efter att 6:an började läcka och allt som oftast blev stringblöja. Egentligen kanske hon kan sluta med blöjor även på natten nu, men då krävs det verkligen att jag påminner henne om toan direkt. Hon håller sig och kissar massor på morgonen, ibland minns hon och kmorgonkissar på toa och ibland bryr hon sig inte.

Om blöjan känns trång är det ju ett tecken på för liten storlek. Barn kan ju ha olika stora rumpor beroende på om de är korta och kraftiga eller långa och smala.

Sedan är ju frågan om hon behöver vällingen sent på kvällen? Vi var slöa med att ta bort nappflaskorna, då jag inte tänkt på det, men efter vi bytte till pipmugg var inte vällingen lika kul längre, så hon slutade spontant. Visst hon äter tre mackor tillfrukost ibland, men det har ju inte gått någon nöd på henne för att 2 dl försvann.

• 1234567891011121314151611819202122232425262728293031323334353637383940

taort alla blöjor fö bäbisar

• 144

ja helt rätt hon ska ha natt blöja PÅ SEJ varje natt+ en annann blöja på dagen

• annananos

Vi upplevde att byxblöjor läkte mer än tejpblöjor vi använde libero nr 7 till våran 4 åring.

Varför massa kommentarer om att man skall ta bort blöjan? nattkissandet styrs av hormoner inget du skyndar på för ens barnet är ca 6 år då med ev medicinering. så snälla lägg ner det med att säga åt folk att ta bort nattblöjan. bättre att barnet får sova torrt en hel natt än att få sin nattsömn förstörd. 

• annananos

Förlåt såg nu att denna tråden va väldigt gammal. Glad

• isolande

Vi kör Libero vanliga blöjor strl 7 på vår 3-åriga sparris som väger 13 kg. Men har är ju ett äldre barn och kan kissa mkt plus att natten är lång. Up n go funkar inte eftersom han har så smala ben så resåren glipar Drömmer.

Svar på tråden Nattblöja för 3-årig flicka