Natulcien skrev 2012-10-09 17:19:48 följande:
Oj, vad svårt.
Dottern var alltså bara ca 3 månader när ni separerade? Då har hon ju inte hunnit knyta an till sin pappa på samma sätt som till dig. De behöver nog träffas oftare, så hon får en chans att knyta an till honom innan hon tillbringar en hel helg hos honom.
Hon känner kanske oro och otrygghet hos honom av den anledningen och det kanske skapar en så stor stress hos henne att hon bryter ihop när hon kommer hem till tryggheten. Så tänker jag... Men det behöver ju inte vara så.
Men om hon mår så dåligt kanske ni kan ta det lugnare med att hon ska vara hos honom hela helger. För henne blir ju det som att åka "bort". Om ni har en bra relation, du och pappan, så kanske ni kan umgås mer allihop så att er dotter kan få lära känna sig pappa ordentligt med dig (=tryggheten) närvarande...?
Precis min tanke!
Men saken är den att jag får tvinga honom att träffa henne. Det ska bara vara varannan helg, enligt honom.
Hur ska jag få honom att förstå det?
Varje gång jag tar upp det så skriker han om att jag förbjuder honom att träffa dotter, vilket är rätt märkligt, när jag ber honom umgås mer med henne...
Självklart vill jag att de ska träffas och att han ska ha henne. För att jag ska få andas lite och till och med gå på toa själv... Men främst för att det är hennes pappa.
Men jag tycker nog faktiskt att hon fortfarande är för liten att vara borta så länge.