• Anonym (betyglös)

Inte ens fullständig grundskola men jobbar som chefsassistent!

Jag har på grund av olika omständigheter inte fullständiga grundskolebetyg och har aldrig gått gymnasiet. Jag har ändå aldrig varit helt arbetslös någonsin och jobbar nu som chefsassistent!

Fråga mig vad du vill om du är nyfiken! 

• Svar på tråden Inte ens fullständig grundskola men jobbar som chefsassistent!
  • Anonym (jaha)

OK, bra jobbat eller vad säger man?!
    Inom vad är du chefsassistent?

• Anonym (betyglös)
    Anonym (jaha) skrev 2012-10-09 16:58:44 följande:
    OK, bra jobbat eller vad säger man?!
    Inom vad är du chefsassistent?
    Bank & finans!
  • Anonym (betyglös)
    Patricia Sandell93 skrev 2012-10-09 17:03:31 följande:
    Oj inte illa, bra kontakter eller? :)
    Nej jag har aldrig haft den typen av kontakter som kunnat ge mig förmåner på arbetsmarknaden. Just den här tjänsten jag har idag blev jag externt rekryterad till och hade alltså inga tidigare kopplingar till det specifika företaget.
  • Velouria

Hur kom det sig att du ens blev påtänkt att komma på intervju när du saknar utbildning?

Fast första jobbet kanske inte hade krav på utbildning och att du sedan dess har jobbat dig uppåt så att det lagom till chefsassistentjobbet blev irrelevant med utbildning?

Jag tog nummer 3000
  • Zchimla
    Anonym (betyglös) skrev 2012-10-09 17:05:52 följande:
    Nej jag har aldrig haft den typen av kontakter som kunnat ge mig förmåner på arbetsmarknaden. Just den här tjänsten jag har idag blev jag externt rekryterad till och hade alltså inga tidigare kopplingar till det specifika företaget.
    Hur då? Vad gjorde att just du blev handplockad?

• Anonym (betyglös)
    Velouria skrev 2012-10-09 17:35:58 följande:
    Hur kom det sig att du ens blev påtänkt att komma på intervju när du saknar utbildning? Fast första jobbet kanske inte hade krav på utbildning och att du sedan dess har jobbat dig uppåt så att det lagom till chefsassistentjobbet blev irrelevant med utbildning?
    Jag tog nummer 3000

Jag började jobba svart på en Sibylla för 30kr i timmen 14 timmar om dagen, har därefter sakta men säkert bytit bransh och jobbat min uppåt.
    Zchimla skrev 2012-10-09 17:47:44 följande:
    Hur då? Vad gjorde att just du blev handplockad?  

Jag blev inte handplockad utan sökte tjänsten genom att skicka in cv och personligt brev som alla andra. Efter två separata intervjutillfällen fick jag beskedet att jag fått tjänsten.
  • Anonym

Chefsassistent är det en synonym till VD-sekreterare?

• Anonym

Hur stort är företaget?

Känner 3 assistenter som alla saknar utbildning. Brukar räcka med att man tar skitjobb och ser glad ut!

Svar på tråden Inte ens fullständig grundskola men jobbar som chefsassistent!