• Lantfjollan

Sofiahemmet - utredning

I mitten av november ska sambon och jag till Sofiahemmet för utredning. Har försökt få barn i 8 år men utan resultat och det är något jag lider väldigt mycket av Gråter Får nästan dagligen frågan varför vi inte har barn och om det inte är dags snart, frågor som gör ont att höra om och om igen och skammen man känner när man inte vill/kan svara...  Fick troligen ett tidigt missfall för ca 1 år sen. 

Någon som gjort utredning på Sofiahemmet? Hur går det till? Har tid hos Lars Nylund, är han bra? 

• Svar på tråden Sofiahemmet - utredning
  • Lillstoran

Det är samma läkare på utredningen som på IVF enheten. De är väldigt duktiga och har bra rykte. Vet dock inget om Lars Nylund.

• Moshi

Skulle inte rekommendera LN, han har enl min erfarenhet lätt sadistiska drag, om man promt ska vända sig till SH ska man nog försöka få tid hos CG. SH's utredningar är inte speciellt fullständiga, man vill bara sälja IVF:er, billigare hormonbehandlingar för att uppnå en ev spontan graviditet vill man inte veta av.

• Snövit81

Jag har också tid hos SH.. Efter en lång utredning från St:Göran så kändes det som om de bara kastade ut oss.. Typ" nu är ni i kön till Huddinge.." Inget annat..

Men nu ska jag göra nya testet på SH, tror det var till Lars.. Men det finns en privat kinesiska på Stora Essingen, hon har hjälpt sjukt många på familje liv.. Googla på henne.. Dr. Nie...

• AvaV
    Lillstoran skrev 2012-10-10 21:59:57 följande:
    Det är samma läkare på utredningen som på IVF enheten. De är väldigt duktiga och har bra rykte. Vet dock inget om Lars Nylund.
    Jag har haft Lar Nylund som behandlande läkare och tycker att han är toppen.
    Han är rakt på sak och ganska torr och kortfattad, men duktig och trevlig. 
    WebRep
    Overall rating
    This site has no rating
    (not enough votes)
Svar på tråden Sofiahemmet - utredning