• L2K

Ont i rumpan - foglossningar eller träningsvärk?

Hej!

Har till och från sedan ca 10:e veckan (är nu i v20) misstänkt att jag har antingen foglossningar eller ischias i lite mindre skala men dom sista dagarna har jag haft så ont i rumpan i nedre delen av skinkorna.

Har jag lyckats få träningsvärk av att röra mig som vanligt eller kan foglossningar sätta sig där med?

Har även väldigt ont i svanken men det stör mig inte lika mycket.

Nån som har nån idé eller tips?

• Svar på tråden Ont i rumpan - foglossningar eller träningsvärk?
  • TzaTze

Det låter ju faktiskt som foglossning, fast jag visste inte att man kunde få det så tidigt. Jag hade ryggskott i svanken i början av min graviditet, men nu mot slutet har det blivit lite foglossning. Jag upplever det också som en slags träningsvärk och att det strålar ner i benen/ljumsken. Jag har väl känt det mesta på framsidan, men även svanskotan har varit öm.

• Lilla ärtan

Jag hade jätteont i ena skinkan runt v. 20 också, gick till en naprapat som tryckte bort muskelknutarna. Kan ha varit lite "gravid ischias" som de säger. Märker att det kommer tillbaka då jag börjer mig ner och jobbar ex. ute på tomten mycket. Så ta det lungt. Tror inte det är foglossning, men kolla en extra gång med din bm.

• emmert

jag har ischias på ena sidan. har ont i ena skinkan och hela vägen ner till knävecket ibland. Jag fick det ganska tidigt i höger sida men nu har det gått över till vänster (är i v 33). ibland har jag haft så ont att det känns som att jag ska falla ihop och ibland kan jag inte klä av/på mej eller gå på toa själv. Min bm sa att det har bildats vätska vid ischias nervet och att det inte finns nått att göra åt det. det enda jag kan göra för att lindra smärtan är att försöka att inte stödja mej på benet så mycket när jag har ont.
    Det låter som att du kan ha lite ischias tycker jag men jag hoppas verkligen att du slipper..

Svar på tråden Ont i rumpan - foglossningar eller träningsvärk?