• Anonym

Han svarar att jag är underbar!

Jag är en 31-årig tjej som dejtar en 55-årig man. Trots ålderskillnaden klaffar vi oerhört bra och det var längesen jag var så kär!

Ikväll stod vi ute och kramades och kysstes och jag, som är helt hänförd av hans skönhet, säger "Du är verkligen det finaste vackraste snyggaste som finns!" och han svarar "Och du är det underbaraste som finns".

Saken är att jag hela mitt liv haft komplex för mitt utseende. Jag upplever mig själv som väldigt ful. Konstig ansiktsform och form på tänderna t.ex.

När han svarade att jag var "underbar" och inte "fin/snygg" o dylikt tolkade jag det som det ultimata tecknet på att jag ÄR ful.

Tror ni han menade så eller kan han tycka att jag är snygg och ändå kalla mig underbar?       

• Svar på tråden Han svarar att jag är underbar!
  • Liten elak och intelligent

Men åååååh......här skriver en man att du är underbar och du tror att han skriver att du är ful!!!!???

Nä du! Läs nu vad han skrev! Han skrev UNDERBAR! 

• Casablanca

Jag hade nog också svarat något sådant. Han kunde ju inte gärna upprepa något av orden du sagt utan att det skulle bli löjligt. 

Det finns absolut ingen anledning att tolka det som att han tycker att du är ful!  

♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • Som snö

Dessutom kanske han inte ville riskera att få ett "Äh, jag är ju ful ju!" Till svar!

• Anonym

Men vad betyder underbar?

• Anonym

Åååh, tänk om jag fick höra det just ikväll *sad face*

• Fiona M
    Anonym skrev 2012-10-09 21:21:59 följande:
    Men vad betyder underbar?
    hur kan man tolka ett sånt fint svar som att man är ful?
  • Anonym

Vad skulle han annars sagt?

Du: Du är det snyggaste, finaste som finns!
    Han: Neeeej DU ÄR! (som alla fjortisar på facebook?)  

Underbaraste som finns summerar alla toppbetyg som finns fysiskt och personlighetsmässigt sett

• Catbride

Eftersom du redan använt alla synonymer för "vacker", så ville han väl inte bara säga samma sak tillbaka!? Jag tycker det låter jättetråkigt när min man bara upprepar vad jag säger, "vad vacker du är"... "Ja, du är oxå vacker"... Blä... Kom på nåt eget liksom!! Så din kille valde det otroligt, fantastiska beskrivande ordet: UNDERBAR! Tänk att få vara underbar!! Då är man ju liksom vacker inifrån å ut för den personen! Sluta nojja och njut!

Svar på tråden Han svarar att jag är underbar!