Hjälp mig utmana mig själv!
Jag är en tråkig människa och jag har insett att jag är otroligt missnöjd med mitt liv. Det finns inget jag tycker är kul, som jag ser fram emot att göra utan allt jag gör gör jag av plikt. Jag har inga fritidsintressen och inga vänner. Ibland frågar kollegerna mig om jag vill hänga med ut på nått men jag svarar nästan alltid nej för det känns som ett oöverstigligt projekt att gå ut en kväll. Jag måste ju ha något på mig, jag måste ta mig dit (bor en bit från stan), tänk om det inte kommer någon som jag känner så väl och jag blir sittande ensam. Det är sådana tankar som får mig att säga nej. Om jag lyckas ta mig iväg har jag oftast kul dock och jag brukar ångra mig efter jag sagt nej. Sen barnet föddes för 1,5 år sedan har jag inte varit borta en enda kväll.
Mitt liv går till att jobba och ta hand om barnet. Ibland tvingar jag mig till ÖF för barnets skull men jag trivs inte, känner mig väldigt utanför där. På kvällarna jobbar jag lite eller slösurfar. Har ingen vän att träffa eller ens prata i telefon med. Det här går ut över min och makens relation för han har vänner och intressen han vill ägna sig åt men han känner sig dum att sticka iväg när jag bara är hemma jämt. Jag vill inte hindra honom från att ha kul men kan inte låta bli att känna en avund över vad han har.
Nu måste det bli ändring känner jag. Men hur ändrar man sig? Hur hittar man ett intresse? Hur hittar man vänner? Min stora skräck är att gå någonstans och bli sittande ensam medan andra pratar med varandra och har kul.
Jag behöver hjälp att hitta på saker jag kan utmana mig själv med att testa. Jag måste tvinga mig till saker som jag egentligen inte vill göra men jag kommer inte ens på något jag kan testa. Jag bor i Stockholmsområdet och har inte körkort. Om det är aktiviteter på dagtid så måste jag kunna ta med en 1,5-åring, kvällstid borde jag kunna smita själv ibland.
Hjälp mig komma på saker jag kan testa på att göra för att komma ut lite!