• Anonym

Hjälp mig!! Ni kunniga inom detta, kalorier

Jag behöver hjälp att räkna ut vad det här kan innehålla ;)

11 bitar sushi, 9 lax och två advokado. I storlek så som nästan alla sushi bitar är.

Två st hårdbröd mackor med bonjour vitlök på, tunt lager.

En ruta mörk choklad.

En skål med några fruktbitar 1½ kula glass med lite hasselnöts kräm på.

:):) 

• Svar på tråden Hjälp mig!! Ni kunniga inom detta, kalorier
  • Flisan79

Sushi: ca 500 kcal

Mackor: ca 500 kcal

Choklad: hur stor choklad och hur många rutor totalt? Gissningsvis runt 30 kcal

Glassen är svår när man inte har vikt men skulle gissa på ca 200 kcal för glassen och 100 kcal till för frukt och sås.

Allt är ca då jag inte har exakt vikt eller kval/100 g

• amanda h

Tror knäckebröd ligger runt 50 kcal per macka om jag inte minns helt fel! :)

• Anonym
    amanda h skrev 2012-10-10 00:09:23 följande:
    Tror knäckebröd ligger runt 50 kcal per macka om jag inte minns helt fel! :)
    Okej så om jag åt två st borde det bli 100 kcal plus lite bonjour creme vitlök. :) Vad kan den ligga på?
  • Tow2Mater
    Anonym skrev 2012-10-10 00:13:24 följande:
    Okej så om jag åt två st borde det bli 100 kcal plus lite bonjour creme vitlök. :) Vad kan den ligga på?
    ca 40 kcal per msk kanske
  • Anonym
    Tow2Mater skrev 2012-10-10 00:19:26 följande:
    ca 40 kcal per msk kanske
    Okej så ca 150 räknar jag för det då. Plus sushi 500, choklad 30 och glass skål 300...

Så nästan 900 kcal??? Kan det vara så lite? 
  • Flisan79

Alltså det är väldigt beroende på vilket hårda bröd du äter. Men vanliga husman är 310 kval/100 g och en macka väger ca 40-50 g (jag har vägt och chockats). Vilket då ger 300 kcal för 2 mackor i bara brödet. Men ok ca 400 då med pålägget.

• Anonym

Ofta anges näringsvärde per skiva på knäckebrödspaketen och vanligt typ husman/rågi/frukost ligger på ca 45-60 kalorier per skiva. Det är definitivt inga 150 kalorier per bröd........får man fram sådana resultat så har man en missvisande köksvåg kort och gott 

• Flisan79

Jag får äta upp mina egna ord. Fick lov att kolla min köksvåg och den visade sig vara felinställd. En skiva väger 14 g .
    Får medge att det glädjer mig.

Kan ni förlåta mig

Svar på tråden Hjälp mig!! Ni kunniga inom detta, kalorier