• pigglo

Någon som provat BabyFoot?

För 10 dagar sedan så kladdade jag runt med dom där påsarna på fötterna i 2 timmar. Jag gjorde precis som anvisningen sa. Tvättade fötterna innan, torkade, drog på påsarna, förslöt och så på med strumpor. Inte en droppe läckte ut.

Nu 10 dagar senare haf absolut ingenting skett. Alltså inte ett dyft. Inte minsta lilla antydan till flagad hud. Inte ens den där torrheten som jag läst om inträffar innan flagningen börjar har jag känt något av.

Så nu undrar jag alltså; någon som testat BabyFoot och så haft verkan av den längre tid än 10 dagar efter behandlingen? Eller ska jag se det hela som misslyckat och bortkastade pengar?

• Svar på tråden Någon som provat BabyFoot?
  • Vinxen

Japp å de funka inte ett skit på mig

• pigglo

Jahapp, fler med samma erfarenhet alltså..  Det blir att plocka fram fotfilen igen då.

Läste en massa om produkten innan och faktiskt bara positiva recensioner så förväntningarna var höga.

• SandraP81

Har ni provat Footner då? Den funkar ju jättebra! Man fotbadar 5-10 min, drar på plastfodralen, på med vanliga strumpor o vänta en timme. Efter 3-5 dagar börjar det flagna. Har provat sjäv + maken, svägerskan mm.. Maken som aldrig filar fötterna blev ganska chockad över hur mycket hud som ramlade av.. hehe

• mrsStatham

Jag har testat Footner, och den fungerade väldigt bra på mig.
    På besktivningen står det ju i och för sig "OBS: I vissa fall behövs 2 omgångar(2 fpk) Baby Foot för resultat, så misströsta inte om du inte får resultat av den första fpk.", så det behöver absolut inte vara bortkastade pengar.

Bara två saker är oändliga
  • mrsStatham

Baby Foot skriver själva såhär:
    It has been one week since I used Baby Foot, but no dead skin cells have peeled off. How long do they take to peel off?
    Peeling usually starts after 1-2 weeks and is complete after three weeks. Results vary however and in some cases peeling occurs between 2 to 14 days. During the 7-10 day period after using Baby Foot, ensure your feet are thoroughly wet on a daily basis. Whilst your feet are wet, rub them with your hand to commence the peeling process. Do not use the foot paddle.

Du har fortfarande 4 dagar kvar innan peelingen borde starta. Har du blött ner och masserat fötterna dagligen dessa 10 dagar? 

• pigglo
    mrsStatham skrev 2012-10-10 10:23:47 följande:
    Baby Foot skriver själva såhär:
    It has been one week since I used Baby Foot, but no dead skin cells have peeled off. How long do they take to peel off?
    Peeling usually starts after 1-2 weeks and is complete after three weeks. Results vary however and in some cases peeling occurs between 2 to 14 days. During the 7-10 day period after using Baby Foot, ensure your feet are thoroughly wet on a daily basis. Whilst your feet are wet, rub them with your hand to commence the peeling process. Do not use the foot paddle.

Du har fortfarande 4 dagar kvar innan peelingen borde starta. Har du blött ner och masserat fötterna dagligen dessa 10 dagar? 

Jag har masserat med handduk efter duschen dagligen. '

Känns ju sådär halvkul att lägga ytterligare 250:- när inte minsta tillstymmelse till effekt märktes efter första måste jag säga. 
  • mrsStatham
    pigglo skrev 2012-10-10 10:26:19 följande:

Jag har masserat med handduk efter duschen dagligen. '

Känns ju sådär halvkul att lägga ytterligare 250:- när inte minsta tillstymmelse till effekt märktes efter första måste jag säga. 
    Det kan jag absolut förstå, men det är så de har skrivit och det kan inte vara helt taget ur luften.
  • pigglo
    mrsStatham skrev 2012-10-10 10:48:30 följande:
    Det kan jag absolut förstå, men det är så de har skrivit och det kan inte vara helt taget ur luften.

Sant men det blir nog ändå ingen andra omgång för mig. Jag återgår till att fila istället och fortsätter leva ovetandes om den eventuella fantastiska effekt som kanske kommit av en andra behandling.
  • Jojohanna

Har provat babyfoot med fantastiskt resultat! Tappade halva foten, kändes helt galet men fötterna blev hur fina som helst efteråt.

• straw2008

Har provat babyfoot men tappade ingen hud alls. INGET

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • car123

En bra huskur för torra fötter är att ta ett fotbad en gång i veckan. i fotbadet skall man hälla i en kapsyl tallsåpa. Sedan filar man fötterna och smörjer med olivolja.
    Tipset finns i appen "bodyCure", som tar upp mängder med bra huskurer.

• Mollan

Jag har använt footner och det fngerade fantastiskt bra! Finns på apoteket. Efter några dagar så såg fötterna hemska ut men någon vecka senare var de mjuka som babyfötter. Obs, man får inte smörja fötterna under tiden.

Svar på tråden Någon som provat BabyFoot?