• Anonym (Sertralin)

Någon som ätit sertralin och ammat ?

Undrar om det går att äta sertralin när man ammar någon som gjort det?

• Svar på tråden Någon som ätit sertralin och ammat ?
  • Anonym (Sertralin)
    Blaha skrev 2012-10-10 13:54:58 följande:
    Jag gör det nu.

Fick du det utan problem fast du amma ? Vad sa läkaren om att äta det under amning ? Har du märkt något på barnet ?
  • Blaha

Jag åt Sertralin under graviditeten också. Sertralin är en "snäll" medicin och en vanlig medicin att äta under graviditet/amning om man mår dåligt.

Har inte märkt något alls på mitt barn.

• Anonym
    Blaha skrev 2012-10-10 14:04:15 följande:
    Jag åt Sertralin under graviditeten också. Sertralin är en "snäll" medicin och en vanlig medicin att äta under graviditet/amning om man mår dåligt.

Har inte märkt något alls på mitt barn.

Vad konstigt, jag äter Sertralin och min läkare har sagt att jag måste sluta om jag blir gravid.
  • Anonym (Sertralin)
    Anonym skrev 2012-10-10 14:08:21 följande:
    Vad konstigt, jag äter Sertralin och min läkare har sagt att jag måste sluta om jag blir gravid.

Det är så dåligt det där att läkare säger olika vilken ska man tro på då . Jag gick till en läkare ville ha lugnande vid behov . Han sa nej du ammar finns inget du ska ta då . Sen fick jsg till en läkare och fick Oxascand och det var helt ofarligt vid amning sa han .
  • Blaha

Byt läkare isf för Sertralin är inte alls ovanligt att äta under graviditet. Googla på det så kommer det upp jättemånga trådar om det.

• Anonym (Sertralin)
    Blaha skrev 2012-10-10 14:30:57 följande:
    Byt läkare isf för Sertralin är inte alls ovanligt att äta under graviditet. Googla på det så kommer det upp jättemånga trådar om det.

Är så rädd för farliga biverkningar på bebis som andningsuppehåll , att det skadar hjärnan på bebis eller liknande . Men Inge sådana faror med sertralin och amning ? Biverkningar som lös i magen och sådant är ju oxå tråkigt men inte sådana biverkningar jag är rädd för . Finns det bön chans för farliga biverkningar för barnet så hoppar jag över .
  • Anonym (Sertralin)

Hur funkar sertralin Mot social ångest och vanlig ångest ger det bra resultat ?

• Anonym (Sertralin)

Snälla kan nån skriva hur det funkar mot det jag skrev . Ska till läkaren på fredag och vill veta lite hur den funkar för andra innan jag testar själv . Är rädd !

• orolig2325
    Anonym (Sertralin) skrev 2012-10-14 20:37:33 följande:
    Hur funkar sertralin Mot social ångest och vanlig ångest ger det bra resultat ?
    Jag har kämpat mot ångest i några år och jag skulle hellre rekommendera samtalsterapi än medicin då alla mediciner har biverkningar och samtal med psykolog fungerar fruktansvärt bra för mig bl.a. för att hantera ångest.

Men jag är väldigt mycket emot mediciner över lag, äter inte ens huvudvärkstabletter.

Ångest går att vinna över, utan medicin.
    Du får gärna skicka ett PM om du undrar över nått.
Svar på tråden Någon som ätit sertralin och ammat ?