• Fotbollstjej

hur gör du din godaste flygande jacob????

Vi ska ha kalas i helgen min son fyller år å vi har tröttnat på tacos så vi har snackat om att göra flygandr jacob istället. då är min frpga vad har du för ett S i skjortärmen för att göra den godaste flygande jacob.??? vad är din hemlighet??? vi kommer inte att ha några nötter i då de är små barn som oxå kommer äta av detta...

• Svar på tråden hur gör du din godaste flygande jacob????
  • N3NN3

Köp en grillad kyckling eller krydda och stek filéer i ugnen. Stek även upp bacon krispigt. Vispa grädde och rör ner chilisås. Jag brukar ta lite extra chilisås samt så brukar jag slå i lite svartpeppar. Dela bananerna och kycklingen.
    Lägg först hälften av kyckling och bacon sedan bananerna och ovan på det resten av kycklingen. Häll sedan över gräddchilin och in i ugnen.
    Servera med ris.
    Nötterna brukar jag ställa ut i skålar så att folk får ta om de vill ha.

• Lingonkex

Hade solroskärnor i min flygande Jacob en gång och det blev jättegott, kanske kan vara något om man ska skippa nötterna? Ananas brukar jag också ha i, och min mamma brukar steka bananerna innan så de blir extra mjuka. Har hittat en grädde som jag har till allt nu för att den är så tjock, Milda Mat och visp heter den och den är jättegod både i mat och vispad. Den skvätter knappt när man vispar den och den får perfekt konsistens, den blir liksom inte övervispad heller på nåt konstigt vis. Nu var det ju visserligen inte det du frågade om men ville tipsa om det ändå

• magplask

Ris i botten, grillad kyckling ovanpå. Vispa grädde och ha i chilisås så att det blir rosa, häll över det.
    Knaperstek bacon och skiva banan och strö över grädden! Nötter i en skål bredvid om man vill ha som vuxen :)
    Å så in i ugnen såklart ;)

• Fia 28

Undrar vem sjutton som kommit på att lägga kyckling, ris, bacon, banan och nötter i samma rätt.

• Petrellie

Jag gör min utan att hårdvispa grädden, utan vispar bara ner chilisåsen med handvisp, tycker det blir läbbigt när grädden och chilisåsen liksom separerar sig när folk tokvispar grädden. Och så har jag aldrig riset i botten utan bredvid så att man själv kan välja hur mycket av varje beståndsdel man vill ha. Jag delar bananerna på längden och lägger i, eller har större bitar i alla fall, för själv tycker jag om smaken de ger men vill inte äta själva frukten och då blir det enkelt att peta bort de slibbiga bananbitarna.

Och så en god grönsallad till, och cashewnötter vid sidan av.    

• N3NN3

:) ja det är många olika saker man kan fråga sig ibland. I detta fallet är jag glad att nån kom på detta recept ... Mums

• Minza83

köper färdigggrillad kyckling och benar ur den, eller steker filéer med salt och svartpeppar i smör+olja (och har alltid lite vatten efter att de fått färg, då blir de aldrig torra)..

vispar vispgrädde, har i chilisås och salt+svartpeppar...
    mycket chilisås ska det vara tycker jag..!

delar en banan på mitten (på längden) eller två, och lägger på sidorna i en ugnsform, lägger kycklingen i mitten och knaperstekt bacon ovanpå..
    på med såsen och in i ugnen! 

serverar med ris, nötter och burkmandariner.. så smaskigt! tycker nötterna är godast att ta efteråt då jag gillar att de är torra och inte blöta.. ;)

Svar på tråden hur gör du din godaste flygande jacob????