• Emilie

Hur slutar man älska och kräva efter rökheroin???

Jag har rökt heroin från och till i 2 1/2 år och kan inte sluta älska och vilja ha det. Känner ofta  skuld och ångest över att jag vill ha det och vad jag utsätter min släkt och familj för. Någon annan med samma problem??? 

• Svar på tråden Hur slutar man älska och kräva efter rökheroin???
  • Rakad Apa
    Emilie skrev 2012-10-10 22:43:36 följande:
    Jag har rökt heroin från och till i 2 1/2 år och kan inte sluta älska och vilja ha det. Känner ofta  skuld och ångest över att jag vill ha det och vad jag utsätter min släkt och familj för. Någon annan med samma problem??? 
    Började bli beroende av amfetamin när jag var yngre, dock så kunde jag sluta relativt lätt med det. Heroin är ju betydligt mer beroendeframkallande. VILL du sluta med det?
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Mitjka

Har haft ett tungt heroinberoende sedan många år tillbaka. Är med hjälp av subutexprogrammet drogfri sedan 14 månader sedan.

En sak bara, i en utav dina andra trådar skriver du att du röker heroin 1 gång var 3-4e månad..
    Om nu fallet är så bör du sluta leka med elden genast!
    Det är stört skönt att ta en fix eller röka några stenar på folie.
    MEN - innan din kropp är totalt fysiskt beroende bör du tänka en gång extra.
    För när du väl är där är det om ännu svårare att ta sig ur missbruket. Dessutom blir du inte ens hög utan endast frisk.
    Ett oändligt jagande dagarna i ända för att inte ens bli flummig, utan bara bli av med skakningarna, spyorna, diarrén, febern, frossan, osv. som drabbar dig om du inte får nästa dos.

Finns bra hjälp att få om man har en önskan om det. Men bollen ligger hos dig, föralltid.

• Emilie
    Rakad Apa skrev 2012-10-10 22:51:33 följande:
    Började bli beroende av amfetamin när jag var yngre, dock så kunde jag sluta relativt lätt med det. Heroin är ju betydligt mer beroendeframkallande. VILL du sluta med det?
    Helt ärligt så vet jag inte. Jag vill i huvudet, vet att det är fel och att jag sårar mina närmaste.. Men det är ju så jävla skönt att bara må bra då och då och att slippa sina krämpor..
  • Emilie
    Mitjka skrev 2012-10-10 22:53:57 följande:
    Har haft ett tungt heroinberoende sedan många år tillbaka. Är med hjälp av subutexprogrammet drogfri sedan 14 månader sedan.

En sak bara, i en utav dina andra trådar skriver du att du röker heroin 1 gång var 3-4e månad..
    Om nu fallet är så bör du sluta leka med elden genast!
    Det är stört skönt att ta en fix eller röka några stenar på folie.
    MEN - innan din kropp är totalt fysiskt beroende bör du tänka en gång extra.
    För när du väl är där är det om ännu svårare att ta sig ur missbruket. Dessutom blir du inte ens hög utan endast frisk.
    Ett oändligt jagande dagarna i ända för att inte ens bli flummig, utan bara bli av med skakningarna, spyorna, diarrén, febern, frossan, osv. som drabbar dig om du inte får nästa dos.

Finns bra hjälp att få om man har en önskan om det. Men bollen ligger hos dig, föralltid.

Ja det stämmer och jag vet.. men elden slickar så jävla skönt, du vet ju.. Min sambo och jag gör det ju tillsammans och vi triggar ju varandra. Han har varit i skiten riktigt hårt under flera omgångar i sitt liv och vill inte dit igen. Och han är väldigt noga med att prata med mig och hur ofta man kan röka utan att åka dit för hårt, vi röker bara och inte så ofta och både jag och han är noga med att det är han som håller i kontakterna och han säger ja eller nej om vi ska hämta eller inte. Jag har kollat var man kan få hjälp, jag har varit där och pratat och fått lappar om det men problemet är ju att jag tycker om det och vet inte om jag vll sluta även om jag logiskt sett vill det.. 
  • Mitjka

Jag förstår vad du menar. Och så är det..
    Trots att man är klok nog att veta att droger är farligt så romantiserar man det och hittar anledningar till att fortsätta.
    Man manipulerar sig själv duktigt, och det är en del av missbruket.

Du kommer aldrig kunna lägga ner helt förns du har bestämt dig på riktigt, tyvärr.
    Spelat ingen roll hur många insatser med tvångsvård osv som sätts in så länge man själv inte vill förändras.

Har du prövat att gå på NA-möten?

• Emilie
    Mitjka skrev 2012-10-10 23:20:23 följande:
    Jag förstår vad du menar. Och så är det..
    Trots att man är klok nog att veta att droger är farligt så romantiserar man det och hittar anledningar till att fortsätta.
    Man manipulerar sig själv duktigt, och det är en del av missbruket.

Du kommer aldrig kunna lägga ner helt förns du har bestämt dig på riktigt, tyvärr.
    Spelat ingen roll hur många insatser med tvångsvård osv som sätts in så länge man själv inte vill förändras.

Har du prövat att gå på NA-möten?

jag vet... vad är NA möten?
  • Anonym

Det är inte utan anledning som heroin klassas som värdens farligaste drog.
    Heroin i sig är harmlös mot kroppen om man har ren produkt och doserar rätt men euforin den skapar är nått vad jag förstår oförglömligt  och oöverträffbart .
    En av anledningar till att jag har inte vågat smaka på det trots att jag själv tycker att man bör prova på allt vad livet har att erbjuda ¨åtminstone en gång.

Har egentligen inga råd att ge.

• Emilie
    Anonym skrev 2012-10-10 23:39:45 följande:
    Det är inte utan anledning som heroin klassas som värdens farligaste drog.
    Heroin i sig är harmlös mot kroppen om man har ren produkt och doserar rätt men euforin den skapar är nått vad jag förstår oförglömligt  och oöverträffbart .
    En av anledningar till att jag har inte vågat smaka på det trots att jag själv tycker att man bör prova på allt vad livet har att erbjuda ¨åtminstone en gång.

Har egentligen inga råd att ge.

Mitt sunda förnufft säger, prova inte, det är jätte bra att du vet vad det handlar om och att du väljer att säga nej.... Mitt..ömm den andra sidan säger.. PROVA du kommer älska det..fy helvete va det äger. jävlar seriöst fan. Det är såå åå... så bra... mumms
  • Anonym (aldrig testat)
    Emilie skrev 2012-10-10 23:46:44 följande:

Mitt sunda förnufft säger, prova inte, det är jätte bra att du vet vad det handlar om och att du väljer att säga nej.... Mitt..ömm den andra sidan säger.. PROVA du kommer älska det..fy helvete va det äger. jävlar seriöst fan. Det är såå åå... så bra... mumms
    På vilket sätt är det så bra? Kan du jämföra det med något annat? Själv har jag iofs bara erfarenhet av alkohol och nikotin från min ungdom, idag är jag så gott som nykterist. Men har alltid fascinerats av heroin, vad som gör att folk testar och sen fastnar. Läste Gänget i tunnelbanan (Vi barn från Bahnhof Zoo) som 12-åring och har sen dess på nåt sätt fascinerats av grejen - all skit det för med sig och ändå hamnar folk där och vill egentligen inte leva utan drogen
  • Mitjka

Anonyma narkomaner -
    www.nasverige.org/

Brukar i dom flesta städer finnas ordnade NA möten där missbrukare samlas för att dela känslor, erfarenheter och stötta varandra.
    Det är en trevlig gemenskap där du lär känna andra med liknande bakgrund och problematik.
    Enda kravet för att medverka är att du någonstans ska ha en önskan om att sluta använda droger.
    In och läs på deras hemsida vetja, och ge det några chanser! Du och din man kan gå gemensamt.

Jag själv gick mycket på NA möten förr, dock inte så mycket längre då jag har subutex från en sk. Substitutionsbehandling.

Svar på tråden Hur slutar man älska och kräva efter rökheroin???