Mitjka skrev 2012-10-10 22:53:57 följande:
Har haft ett tungt heroinberoende sedan många år tillbaka. Är med hjälp av subutexprogrammet drogfri sedan 14 månader sedan.
En sak bara, i en utav dina andra trådar skriver du att du röker heroin 1 gång var 3-4e månad..
Om nu fallet är så bör du sluta leka med elden genast!
Det är stört skönt att ta en fix eller röka några stenar på folie.
MEN - innan din kropp är totalt fysiskt beroende bör du tänka en gång extra.
För när du väl är där är det om ännu svårare att ta sig ur missbruket. Dessutom blir du inte ens hög utan endast frisk.
Ett oändligt jagande dagarna i ända för att inte ens bli flummig, utan bara bli av med skakningarna, spyorna, diarrén, febern, frossan, osv. som drabbar dig om du inte får nästa dos.
Finns bra hjälp att få om man har en önskan om det. Men bollen ligger hos dig, föralltid.
Ja det stämmer och jag vet.. men elden slickar så jävla skönt, du vet ju.. Min sambo och jag gör det ju tillsammans och vi triggar ju varandra. Han har varit i skiten riktigt hårt under flera omgångar i sitt liv och vill inte dit igen. Och han är väldigt noga med att prata med mig och hur ofta man kan röka utan att åka dit för hårt, vi röker bara och inte så ofta och både jag och han är noga med att det är han som håller i kontakterna och han säger ja eller nej om vi ska hämta eller inte. Jag har kollat var man kan få hjälp, jag har varit där och pratat och fått lappar om det men problemet är ju att jag tycker om det och vet inte om jag vll sluta även om jag logiskt sett vill det..