• Sten Mjuk

Semestersex, blir alla tjejer kåtare på semester?

Min blir det definitivt emot var det är hemma, drar ihop sängarna och tar initiativet. Jag blir nog lika tänd då och vill ha lika hemma, ska det vara så stor skillnad. Varför denna fixa ide att man måste flyga bort för att ha det skönt?

• Svar på tråden Semestersex, blir alla tjejer kåtare på semester?
  • Anonym

Det bara är så. Har inte bättre svar på det än så.

• Ridmi

dra ihop??? Du måste ha det tufft som inte ens få ha sängen ihop med din tjej. Men visst tjejer blir kåta av semester, presenter, smicker - jävla konstigt släkte

• Madida

Kanske handlar det om att vara ledig, fri från massa plikter och saker som stressar där hemma?
    Inte så jättemärkligt egentligen. 

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Maaa

Jag tror absolut att det är som ovanstående skriver. Man har inga plikter och allt blir bara avslappnat och spontant. Så är det för mig iallafall fast vi iofs har ett näst intill lika spännande sexliv på hemmaplan, så är det alltid lite extra på semestern.

• hannis

Inte alls konstigt.

Man är avslappnad, krav och stress är borta, man har tid för varandra, man är brun och fräsch och känner sig snygg. Allt detta är lusthöjande.

• Anonym (s)

För mig blir det tvärtom, tycker det är stressigt med semester och alla höga förväntningar.

• Anonym (annan Man)

hannis; undrar varför du kräks, beror det på att han träffade dig mitt i solarplexus? (s a s)

Jag tycker att Man#6 uttrycker sig onödigt plumpt och även lite provocerande.
    Men i sak så har han i stort sett rätt. Många kvinnor känner sig som offer, vilket framskapar (ofta helt eller delvis självförvållat) "den kvinnliga stressen" och de påstår att de är "tvingade" att prioritera och påfallande ofta väljer de då att prioriter bort förhållandet till sin man och sexlivet.

Många tjejer/kvinnor är jätteintresserade och sugna på sex till dess de har nått sitt mål = att bli med barn. Sedan när de har sitt på det torra så är lusten som bortblåst. Det finns givetvis biologiska och genetiska förklaringar till detta. Den man de en gång så entusiastiskt och målmedvetet valde, för att avla fram hennes barn, han är inte längre vare sig attraktiv eller duglig till något. Trots att det fortfarande är samme man...

Den situation som vi alla, även kvinnor, försätter oss i är självvald. Barn, familj, hem, arbete, föräldramöten, fritidsaktiviteter, väninnor/vänner, träning och allt annat är något som vi själva har valt. Allt vi gör är sådant vi väljer att göra (vi är ju i praktiken inte tvingade till något..!). Så snart vi inser detta så slutar vi känna oss som offer, även kvinnorna. Om vi inte inser detta så har vi själva gjort ett aktivt val att känna oss som offer (för att kunna skylla allt på sin man? eller på någon annan?).

De flesta kvinnor har sexlust men de väljer av olika orsaker ofta att aktivt motarbeta sin sexlust.
    Vid semester däremot verkar många ha förmåga/lust att tillfälligt sluta upp med att aktivt motverka sin sexlust. (vilket ibland tyvärr kan medföra kända problem om inte ordinarie mannen är med på semestern...).

• Anonym (Man)
    Anonym (annan Man) skrev 2012-10-11 17:57:18 följande:
    hannis; undrar varför du kräks, beror det på att han träffade dig mitt i solarplexus? (s a s)

Jag tycker att Man#6 uttrycker sig onödigt plumpt och även lite provocerande.
    Klart att jag uttryckte mig plumpt och provocerande! Jag hade inte tid för en sån utläggning som du presterade, tack för den!
    hannis skrev 2012-10-11 09:06:30 följande:
    Anonym (man)

Jag kräks på sådana som dig!
    Mitt i prick!

• hannis

Anonym (Man) och Anonym (annan man):

Nej det träffade inte rakt i solarplexus. I mitt förhållande är det nämligen jag (kvinnan) som har störst sexlust. Den blir dock ÄNNU större under semestern och det blir min mans också som tur är. Semestern är alltså den enda tiden då jag blir någorlunda nöjd, resterande tid av året är jag ständigt sexuellt frustrerad.

Nej att jag kräktes berodde på att Anonym (Man) kallade kvinnor för "de små liven". Sådana uttalanden får mig att bli kraftigt illamående.

Svar på tråden Semestersex, blir alla tjejer kåtare på semester?