"Kronisk" svamp - Tips? (och urinvägsbesvär)
Hej! Jag blev nyligen diagnostiserad med "kronisk" svamp. Fått fluconazol utskrivet på långtidsbehandling, men undrar lite saker som gärna folk i min sits får svara på!
Tvättade ni era trosor i 90 grander? När under behandlingen och hur många gånger?
Tvättade ni sängkläder i 90 grander? När och hur många gånger?
Övrigt har ni några tips för att slippa återfall annat än äta rätt, lufta, inte ha spetstrosor?
Dessutom har jag en fråga till, är det någon av er som haft ihållande svampproblem som även haft urinvägsproblem under denna tid? Jag har fått problem med mina urinvägar med under denna tid som mitt underliv har vart i obalans, min mage har också varit ur balans. Kan detta hänga ihop och i sånna fall, blev ni kvitt övriga besvär när svampen försvann?
Mina urinvägsproblem kommer och går i perioder och är; kissenödighetskänsla 24/7, svårighet att kissa och obehagskänsla. Jag har fått antibiotika men det hjälpte ej och jag har gjort en cystoskopi men de verkade inte kunna hitta någon inflammation eller nått annat som kan vara boven. Så jag undrar om någon annan med kronisk svamp haft dessa urinvägsbesvär med och i sånna fall hur blev du av med dom?