• Anonym (desperat)

Snälla hjälp

Just nu står jag på gatan med mitt nyfödda barn. 

Socialen sa till mig att dom inte kan hjälpa mig med lägenhet då jag kan bo hos min mamma som bor i en 3a med mina 2 småsyskon. Men jag kan inte bo där då det är förtrångt.

Jag och mitt barns pappa gick isär när jag var gravid i 6 månaden och han skiter fullständigt i oss.

Jag är 23 år gammal..

Och jag har hört att det är lag på att socialen ska hjälpa dom som är i behov.
    Är det någon som vet vilken paragraf?
    Någon som kan ge tips på hur jag ska gå tillväga?
    Snälla hjälp. Och snälla döm mig inte, jag vill verkligen mitt barns bästa! 

• Svar på tråden Snälla hjälp
  • Anonym

Du har ju någonstans att bo tillfälligt så varför ska soc hjälpa?

• Anonym (desperat)

läste du inte vad jag skrev i trådstarten?

'' står på gatan med mitt barn ''  

• Anonym

Din mamma måste meddela soc att från den sista denna månad får du inte bo där, sen måste hon stå vid sitt ord. Först då kan du få hjälp.

• Anonym

Du kan ju uppenbarligen bo hos din mamma tillfälligt. Gör det

• Anonym

Och nej, du står knappast på gatan med ditt barn samtidigt som du skriver på fl

• Anonym (desperat)

Som jag skrev så kan jag inte bo hos mamma, jag får inte bo hos mamma.  FÖR MAMMA..

Hon har sagt till dom att jag inte får har tillochmed lämnat intyg från min brors läkare att jag inte får bo där med en bebis för att min bror ska må bra.  

• Anonym (desperat)

Och jo det gör jag, skriver från mobilen. Varför skulle jag ljuga? Kan ju skriva exakt vart jag befinner mig så kan du gärna få komma hit och kolla!

• Batte

Jag har ett gästhus på tomten. Där kunde du och ditt barn bo ett tag om jag visste:

Var du bor?

Vem du är?

Framförallt - Hur du lyckats hamna i detta helvete? 23 år och inget boende och familjen vill inte ställa upp? Jag fattar inte.

• Anonym (desperat)

Jag ''bor'' i stockholm.

Och min pappa åkte in i fängelse när jag var nyfödd och har aldrig varit med i mitt liv. Mamma slängde ut mig när jag var 17 år gammal så våran relation har aldrig varit riktigt bra, den här väll blivit bättre men hon vill inte ställa upp på att jag ska bo där, mycket har med min brors sjukdom. 

Jag blev oplanerat gravid hade p-stav och eftersom jag har opererat bort ena äggstocken så var det hur sjukt som helst att jag blev gravid och vi valde att behålla sen när jag var i 5 månaden så helvände min pojkvän åsikt om barnet och vid 6 graviditetsmånaden så slängde han ut mig sen dess har jag bott hos olika kompisar på soffan tills jag födde då jag inte kan bo hos någon. :/ 

• Anonym
    Anonym (desperat) skrev 2012-10-11 01:29:01 följande:
    Och jo det gör jag, skriver från mobilen. Varför skulle jag ljuga? Kan ju skriva exakt vart jag befinner mig så kan du gärna få komma hit och kolla!
    Ring socialjouren om du sitter på gatan med barnet. Bevisa att du inte har tak över huvudet.
Svar på tråden Snälla hjälp