Vad är sjutton händer med min hund på nätterna?
Hej! Jo de är så här att jag har en leonberger hane på 1 år och det senaste 6 månaderna har jag sovit i soffan.... Japp, inte för att han ej är rumsren el något utan för varje natt mellan kl 00.30-01.00 väcker han mig genom att stå odch gläffsa mot mig, reagerar jag inte då, börjar han skälla, forstätter jag att ignorera honom börjar han naffsa på mig tills jag stiger upp! Han vill inte ut och göra några behov utan han vill att jag ska gå till soffan, väl där lägger han sig ner och sover vidare! Så har har det nu varit i 6 månader och jag håller på att bli tokig! Detta händer varje gång jag ska sova i min säng, sover jag hela natten på soffan därimot sover han oxå hela natten. Han borde vilja sova i vårat sovrum då det är det svalaste rummet i hela huset och stort och rymligt så han kan röra sig, el så tycker man ju att han kan gå till vardagsrummet själv och sova men nej, han ska ha upp mig till varje pris! När jag jobban natten sover min sambo i sovrummet men han väcker inte honom men han har därimot märkt att våran hund vaknar runt den tiden och vankar runt i sovrummet och smågnyr just vid den tiden för att sen gå ut och lägga sig i verdagsrummet. Där ligger han tills jag ha kommit hem och då har han inga problem att följa med till sovrummet lika väl ha han inga problem att lägga sig o sova första delen av natten i sovrummet. Jag börjar faktiskt undra om det är "någon" som "går" i vårat sovrum på nätterna just vid den tiden. El är de någon annan som ha någon ide varför han gör så här? Alla tips mottages då min sömn blir otroligt rubbad över att antingen blir väckt varje natt el att jag få sova på en rätt obekväm soffa!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-11 10:34
Lustigt det blev testar igen.
Hej!
Jo de är så här att jag har en leonberger hane på 1 år och det senaste 6 månaderna har jag sovit i soffan....
Japp, inte för att han ej är rumsren el något utan för varje natt mellan kl 00.30-01.00 väcker han mig genom att stå odch gläffsa mot mig, reagerar jag inte då, börjar han skälla, forstätter jag att ignorera honom börjar han naffsa på mig tills jag stiger upp!
Han vill inte ut och göra några behov utan han vill att jag ska gå till soffan, väl där lägger han sig ner och sover vidare!
Så har har det nu varit i 6 månader och jag håller på att bli tokig!
Detta händer varje gång jag ska sova i min säng, sover jag hela natten på soffan därimot sover han oxå hela natten.
Han borde vilja sova i vårat sovrum då det är det svalaste rummet i hela huset och stort och rymligt så han kan röra sig, el så tycker man ju att han kan gå till vardagsrummet själv och sova men nej, han ska ha upp mig till varje pris!
När jag jobban natten sover min sambo i sovrummet men han väcker inte honom men han har därimot märkt att våran hund vaknar runt den tiden och vankar runt i sovrummet och smågnyr just vid den tiden för att sen gå ut och lägga sig i verdagsrummet.
Där ligger han tills jag ha kommit hem och då har han inga problem att följa med till sovrummet lika väl ha han inga problem att lägga sig o sova första delen av natten i sovrummet.
Jag börjar faktiskt undra om det är "någon" som "går" i vårat sovrum på nätterna just vid den tiden.
El är de någon annan som ha någon ide varför han gör så här?
Alla tips mottages då min sömn blir otroligt rubbad över att antingen blir väckt varje natt el att jag få sova på en rätt obekväm soffa!
Nu kanske man lättare kan läsa