• Peaches82

Är majs nyttigt?

Har en dotter på två år som är väldigt dålig på att äta grönsaker, frukt går bra men nästan inga grönsaker=(. Men så häromdagen fick hon majs vilket var en STOR hit! Men det känns inte som det är så nyttigt...nån som vet? Kanske är det bättre att köpa fryst majs än den som är på burk?

• Svar på tråden Är majs nyttigt?
  • Emmut

Majs är en grönsak och det är bra att du hittat en grönsak som gillas! :) dock så är det ju bra med variation, du kanske kan testa att blanda i andra grönsaker i majsen?

Jag föredrar konserverad majs för att den är godare :) och det är bara majs, vatten och lite salt i burkarna (iaf de jag köper).

• Dixie

vet inte om det skiljer i "nyttighet" - men jag föredrar den frysta, för då kan man ta så mycket man behöver och lägga tillbaka resten i kylen!

• misplacedname

Köper du på burk läs noga så de inte innehåller socker! T ex Icas egna innehåller inte socker, men deras I love Eco gör det. Jätteskumt!

• La Lola
    Dixie skrev 2012-10-11 12:25:03 följande:
    vet inte om det skiljer i "nyttighet" - men jag föredrar den frysta, för då kan man ta så mycket man behöver och lägga tillbaka resten i kylen!
    Hur gör du med burkmajs då?
    Här häller vi upp det i en plastlåda med lock o förvarar i kylen....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • strojes

Jag föredrar också de frysta majsen. Tycker burkmajsen har en lite konstig smak. Och så kan man ju ta precis så mycket man behöver när det gäller de frysta.

• Dixie
    La Lola skrev 2012-10-11 12:29:01 följande:
    Hur gör du med burkmajs då?
    Här häller vi upp det i en plastlåda med lock o förvarar i kylen....
    jo, men den håller ju inte så länge i kylen..............
  • La Lola
    Dixie skrev 2012-10-11 12:34:38 följande:
    jo, men den håller ju inte så länge i kylen..............
    Ok.
    Hedda älskar iofs majs så här tar det slut på en vecka.
    Vi vuxna tar ju av den också.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 1464

Frysta är SÅ mycket godare!

• Peaches82
    Emmut skrev 2012-10-11 12:23:36 följande:
    Majs är en grönsak och det är bra att du hittat en grönsak som gillas! :) dock så är det ju bra med variation, du kanske kan testa att blanda i andra grönsaker i majsen?

Jag föredrar konserverad majs för att den är godare :) och det är bara majs, vatten och lite salt i burkarna (iaf de jag köper).

Ja, kan ju prova det men hon är expert på att peta bort det hon inte gillar=P

• Tow2Mater
    misplacedname skrev 2012-10-11 12:27:31 följande:
    Köper du på burk läs noga så de inte innehåller socker! T ex Icas egna innehåller inte socker, men deras I love Eco gör det. Jätteskumt!
    Bara ett tips: ät då aldrig färsk majs om du är rädd för /allergisk mot socker.
Svar på tråden Är majs nyttigt?