DuTrorAttDuVet skrev 2012-10-12 10:30:54 följande:
Min son är 6 och har haft diagnosen sedan 5årsåldern, dock visste vi ju långt innan :) Han har ätit medicin i ca3 månader nu och han ska även påbörja utredning inom autismspektrat snart. Jag delar också gärna ideer och tankar! :) Vi pratar precis som cheyenne högt och brett om diagnosen och har inte mött något motstånd sedan vi fick diagnosen, innan var det mycket prat om att han inte var uppfostrad och jag har fått många onda ögon från andra föräldrar.
Visst är det jobbigt att få blickar av andra, men vi bryr oss inte, för vi vet varför han gör eller säger lite tokiga saker ibland och det gör inte dem. Så låt dem titta, det betyder bara att dem är inte vet ett skit. Har er son börjat i F-klass än? Vår son går ju nu i 2:an och jag kämpar och bråkar mig galen på skolledningen om att han ska få rätt hjälp, men dem har stängt alla dörrar. Svaret jag fick från Rektorn på skolan var, och jag citerar, "jag tänker inte anställa någon som ska gå och hålla honom i handen". Schysst va!? Men jag är jävligt envis och ger mig fan inte!
Råd till er som har barn med diagnos och ska börja skolan: Var stenhårda redan från början för att ert barn ska få den hjälp hon/han behöver. Ge er inte!