• Issy12

Väntar barn februari 2013

Hej. Väntar första bebisen i Februari 2013. Har valt att låta könet bli en överraskning.
    Finns det ändå några kroppsliga tecken under graviditeten som kan ge en antydan om barnets kön? 
    Vore kul att ha kontakt med andra som också väntar barn behöver massor av råd och tips.... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-14 18:00
    tack för alla svar. vad kul att det finns fler som är i nästan samma vecka.(v.23).

• Svar på tråden Väntar barn februari 2013
  • Limazzin

Jag väntar oxå första barnet, BF 19 feb! :) vi har fått veta på ultraljud att det är en pojke! Men jag har hört att om magen är låg så är det en kille, om magen är hög så e det en tjej :) vet inte hur säkert det är men hört det från många!
    Hur mår du? Jag är i vecka 22 och mår bra. Detta är så spännande! :)

• LisaW81

Hej! Jag väntar också barn med BF i februari, den 9e så jag är i v 23+5. Vi vet att det är en liten kille i magen:) Har inget sug efter något speciellt mer än juice i alla slag, syrligt ska det vara! Har hört att man är mer sugen på sött om det är en liten tjej men vem vet!

• Bubblan1984

Väntar också första barnet i februari, den 20:e har vi bf :) vi valde också att låta könet bli en överraskning! Jag tycker det är lite av tjusningen att vänta, längta och gissa om det är en pojk eller flicka i magen! Alla utom jag, pappan och min bästa kompis tror på en pojk medan vi tre tror på en tös! Men vi får väl se!

Tänkte göra lite test längre fram haha, så vi får väl se vad de visar :)

*Bulan beräknad till 20 februari 2013*
  • Limazzin

Jag har inget sug efter något speciellt.. Hört många som blir sugna på syrliga saker / juice m.m. Men inget sånt här.

Däremot har jag haft en period nu på ca 1 mån då jag inte kan äta fisk!! (jag älskar fisk annars) Mår illa av lukten och t o m när man pratar för mkt om det!! Galet.. Men min BM säger att jag ska lyssna på kroppen.. Vill den inte ha en grej så ska jag inte äta det.. Det går över ;)

Har ni känt så med något?

• Limazzin

Förresten, hur lång tid tog det för er att bli gravida? Oss tog det 6 månader från att jag slutade med P-piller.

• Bubblan1984
    Limazzin skrev 2012-10-14 10:15:22 följande:
    Förresten, hur lång tid tog det för er att bli gravida? Oss tog det 6 månader från att jag slutade med P-piller.

Det bara blev ;) vi har kört typ med säkra perioder eftersom jag får depression av mina mini-piller och får inte äta vanliga piller och annat med östrogen i! så det var en överraskning kan man säga men så himla välkommet ändå!

Jag har inte heller nåt sug efter nånting direkt mer än typ choklad, fast det kan lika väl vara vanligt godissug men inte så att jag MÅSTE ha nånting :) däremot höll jag på att spy rätt ut i början när jag var i närheten av rått kött eller grillade köttbitar :S blurk! Men nu har det gått över :)
    *Bulan beräknad till 20 februari 2013*
  • Enevighet

Hej! Jag väntar en liten flicka den 4 februari , går in i vecka 26 imorgon. Vi frågade om könet på RUL då hon låg och särade på benen och vi själva förstod att det var en flicka. Innan hade vi planerat att hålla det hemligt :)

Jag mår väldigt bra! Massor med sparkar, gärna just nu när jag ligger och försöker somna i sängen.. Halsbrännan har dock börjat smyga sig på och BH är allt annat än bekvämt!!!

• MissMary

Hej! Här är en till :) BF 26:e februari så jag räknar emd att det blir en marsbebis men ändå... Har också valt att låta könet bli en överaskning! Är ´första så känns inte somd et har så sotr praktisk betydelse som ifall man har barn innan och ska rensa bland gamla kläder o prylar.

Jag har hört att om magen putar mkt ut är det en kille, lägger man på sig runt om är det en tjej. Är man sugen på sött är det en tjej, surt är en kille. Hjärtslag över 140 är tjej och under är kille. Sen finns det ju ett slags bakpulvertest man kan göra som tydligen reagerar på manligt hormon.

Mitt test visade på tjej och även hjärtslagen var över 149/min. JAg är inte alls sugen på sött utan mest saltlakrits och hallonsorbet :)  Och MAT! Shit vad jag äter! Men har inte speciellt stor mage så har nog lagt på mig lite mer här o där än fått en liten kula.

Jag har en stark känsla av att det är en kille. Varför vet jag inte, bara kännt så sen första dagen :) Dom där "myterna" pekar ju på lite olika. Ända sättet är väl att kolla på ul vad det är men inte ens det är ju helt 100. Vi får se i februari :)     

• MissMary

Limazzin, jag har samma som dig med fisk. Älskar verkligen fisk och skaldjur egentligen och äter det flera gånger i veckan. Men nu i nån månad har jag mått så illa av det. Lax går bra men vit fisk bara växer i munnen och smakar havsbotten. Skaldjur har jag också fått avsmak för :( Men känns som det är på väg åt rätt håll igen. Hoppas det!

• Limazzin
    MissMary skrev 2012-10-21 09:41:18 följande:
    Limazzin, jag har samma som dig med fisk. Älskar verkligen fisk och skaldjur egentligen och äter det flera gånger i veckan. Men nu i nån månad har jag mått så illa av det. Lax går bra men vit fisk bara växer i munnen och smakar havsbotten. Skaldjur har jag också fått avsmak för :( Men känns som det är på väg åt rätt håll igen. Hoppas det!
    Ja så jobbigt det är att känna så inför något man brukar äta ofta.. men men, det går över Flört
Svar på tråden Väntar barn februari 2013