• Hormonbollen

Onda sammandragningar som håller i sig 1,5-2 minuter?

Har haft så från och till nu i 4 dagar. Är gravid i v41+1 med andra barnet. Kan det snart kanske vara dags? Med första barnet fick jag riktiga värkar på en gång, hade inga förvärkar som jag har nu.

• Svar på tråden Onda sammandragningar som håller i sig 1,5-2 minuter?
  • AG11

Jag hade förvärkar som gjorde ont å nästan gjorde att sonen fick komma gör tidigt, dom började redan runt vecka 25-27.. Mot slutet blev dom ondare å ondare.. Han kom 39+6.. Men om dina varar minst i 1min å är minst 3st på 10min så bör du ringa förlossningen å rådfråga..

Kommer följa di med spänning! All lycka

• Hormonbollen

Tack :) Jag har haft onda sammandragningar i 9 veckor och har varit inne på kontroll på fl i v34 men då hade det inte hänt nått. Men de här sammandragningarna jag haft de här dagarna har liksom gjort ondare och varat längre. Jag är livrädd att jag inte ska hinna in och få EDA innan lillan vill ut :S

• AG11

Men hur ofta får du dom?? Jag hade hemska 1-2v innan sonen kom.. Men sen va ja öppen 9cm när jag kom in med.. Du kan ta spinal (samma som eda fast värkar i 3h) den tog jag å himmelriket hamna jag i så de finns ju chans till den om Eda skulle va försent

• Hormonbollen

Jag har haft var 8-10 minut, men idag kommer dom mellan var 4-6 och ibland mellan var 6-8 minut. Idag varar dom i mellan 1,5-2 minuter och så länge har dom inte varat innan. Då har dom hållt sig runt 1 minut. Med min förstfödda hade jag oregelbundna värkar som kom var 4-8 minut och efter 6 timmar var jag öppen 4 cm och hade buktande hinnblåsa. Har pratat med förlossningen nu och dom sa att jag skulle avvakta. Jag hade EDA med första dottern och det var helt underbart att slippa smärtan :D. Lustgasen gjorde mig bara jätteillamående och funkade inte för mig alls

• AG11

Nej lustiga gasen å jag funkade inte heller.. Ska ge de ett nytt försök i feb

Låter ju som att det är pågång för dig! Håller mins tummar hårt å du, håll mig uppdaterad!

• Hormonbollen

Nej tråkigt nog inte. Jag är bara väldigt seg på att svara :). Hade riktigt ont i natt men sen somnade jag och vaknade upp i morse utan några förvärkar alls :(. Nu börjar det komma tillbaks lite smått igen men det verkar nog vara så att hon trivs alldeles för bra i min mage.

• AG11

De va väldans va de spökar .. Ja som blev ivrig här å hoppades! hoppas hon snart tittar ut! Har ni tid för igångsättning annars?? Å jag är lite avis, jag är bara i vecka 22 med syskon 2 så jag hade gärna bytt plats

• Hormonbollen

Ja det hoppas jag med :). På måndag har jag tid hos min bm och då ska hon ringa till förlossningen och boka en tid för igångsättning på Onsdag för då är jag i v42+0. Så det är inte lång tid kvar i vilket fall som helst men jag ser helst att hon vill komma ut frivilligt :)

• AG11

Ja de är ju de som är halva grejen med en graviditet nästan kan jag tycka. Att de händer plötsligt liksom utanförvarning!

Som sagt, jag är med å följer

• AG11

Antar att du nyss träffat eller är väldigt nära att få träffa eran lilla bebis?? Såååå nyfiken

• Hormonbollen

Hej. Nej inte än :(. Har så ont vissa stunder, framför allt på kvällarna men sen stannar det liksom av.

• Hormonbollen

Tack :). Nu är hon ute. Efter en väldigt snabb förlossning så valde hon tillslut att titta ut kl 21:35 i Tisdags

• AG11

Berätta gärna förlossningshistorien sen när du har ork, tid å lust

• Hormonbollen

Tack tack :). Vi var inne på kontroll vid 12 tiden på natten till Tisdagen den 16:e. Jag var bara öppen 2 cm och hade 2 cm kvar på tappen. Dom sa att omföderskor kan gå så här flera veckor innan så vi blev hemskickade igen. På dagen sen på Tisdagen så bestämde jag och min man att vi skulle åka in till stan och promenera lite för att kanske få igång det lite mer för jag hade en del oregelbundna värkar. Efter ett par timmar så hade jag så ont av värkarna att jag ringde in till förlossningen och vi fick då komma in för koll. Jag misstänkte att vi skulle bli hemskickade igen men att jag då kanske kunde få nått mot smärtan. Kl 19:00 blev jag undersökt och då var jag öppen mellan 3-4 cm men hade fortfarande 2 cm kvar på tappen. Barnmorskan frågade om vi ville prova att gå iväg och gå lite och komma tillbaka sen igen och kolla om det hänt nått mer. Vi valde att promenera lite och jag följde med min man ut när han skulle röka. Ringde och sa god natt till dottern och när vi går in igen för att köpa nått i kiosken så kommer värkarna allt tätare och gör allt ondare. Jag klockade värkarna och dom kom varannan minut och gjorde så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Efter många pauser lyckades vi ta oss tillbaka till vårat rum och barnmorskan undersökte mig igen. Jag var fortfarande bara öppen 3-4 cm men tappen hade försvunnit så nu sa hon att det började hända grejer. Eftersom det stod i min journal att jag ville ha tidig EDA så började hon förbereda för den. Tiden gick och jag trodde aldrig att jag skulle hinna få den men tillslut kom narkosläkaren in och gav mig den. Smärtan försvann men trycket neråt blev bara värre. Barnmorskan undersökte mig och nu var jag öppen 7 cm. Hon tog vattnet för att sätta på en skalpelektrod och direkt när den var fastsatt så bad jag att få gå och kissa för var så otroligt kissnödig. Barnmorskan och min man hjälpte mig in och barnmorskan gick iväg en snabbis för att hämta en boll som jag kunde sätta mig på sen men när jag satte mig på toaletten för att kissa så kände jag hur huvudet höll på att tränga neråt. Barnmorskan kommer in och ser att jag inte alls var kissnödig utan att det var bebisen som pressade på blåsan så hon ropar in sköterskan och dom hjälper mig att sätta mig på en förlossningspall och strax därefter kl 21:35, efter 3 minuters krystvärkar så kom lilla tjejen ut. 4450 gram tung och 52 cm lång :)

• AG11

Vilken underbar historia! Tack för att du delade den å ännu ett stort grattis!! Längtar ännu mer nu juuuuuuuu

Svar på tråden Onda sammandragningar som håller i sig 1,5-2 minuter?