• mycketsaft

Bicom Bioresonansterapi - fejk?

Någon som provat? Tycker det låter lite hokus pokus och är ganska skeptisk, men skulle det funka är jag villig att testa mot pälsdjursallergi..

• Svar på tråden Bicom Bioresonansterapi - fejk?
  • pollie

Jag har varit på behandling idag, och berättade inget om vad jag är allergisk mot och reagerar på före undersökningen. Terapeuten hade ca 300 olika ämnen som hon testade. TVÅ av dem gav utslag på maskinen, som jag hela tiden såg och märkte att den lät och visade annorlunda och det var precis vad jag reagerar på - katter och ett ämne som finns i vissa mediciner. 

Jag var också länge skeptisk, men efter att min man blivit kvitt sin mykoplasma och borrelia, som sjukvården också konstaterat men inte lyckats få bort med antibiotikakurer, och han med några gångers behandling med Biocom blev nästan personlighetsförändrad, på det viset att han orkade med så mycket från att i flera år ha varit så trött och sliten hela tiden att han knappt orkat arbeta och nästan bara sovit där emellan...

En annan som varit på samma behandling blev fri från sin kattallergi, en tredje från sitt oförklarliga magont och en fjärde från mjölkallergi...

Jag är skeptisk mot att det hjälper mot allt, men uppenbarligen hjälper det för en del iallafall!!  

• mycketsaft
    pollie skrev 2012-11-06 13:04:53 följande:
    Jag har varit på behandling idag, och berättade inget om vad jag är allergisk mot och reagerar på före undersökningen. Terapeuten hade ca 300 olika ämnen som hon testade. TVÅ av dem gav utslag på maskinen, som jag hela tiden såg och märkte att den lät och visade annorlunda och det var precis vad jag reagerar på - katter och ett ämne som finns i vissa mediciner. 

Jag var också länge skeptisk, men efter att min man blivit kvitt sin mykoplasma och borrelia, som sjukvården också konstaterat men inte lyckats få bort med antibiotikakurer, och han med några gångers behandling med Biocom blev nästan personlighetsförändrad, på det viset att han orkade med så mycket från att i flera år ha varit så trött och sliten hela tiden att han knappt orkat arbeta och nästan bara sovit där emellan...

En annan som varit på samma behandling blev fri från sin kattallergi, en tredje från sitt oförklarliga magont och en fjärde från mjölkallergi...

Jag är skeptisk mot att det hjälper mot allt, men uppenbarligen hjälper det för en del iallafall!!  

Ok, min sambo säger att det är trams, men han är skeptisk mot i princip allt, sen har han ju rätt ganska ofta men jag är en sån som hoppas i alla fall :)
  • MarinaT

jag går själv på deras behandlingar,
    har mått jätte dåligt under en lång tid, trött, ont i magen, massa andra medicinska problem,
    första gången jag var där på undersökning visade det en massa mat som jag inte tål sedan jag slutade äta det är jag som en ny människa, jag har även psoriasis och håller på med behandlingarna hos de, än har det inte blivit jätte bra men det har inte varit sämre heller, jag har haft psoriasis i 14år så det tar sin lilla tid att få ut det ur kroppen, jag har inte tappat hoppet än.

har du besökt de än? 

• MarinaT

Jag är jätte nöjd med det resultatet jag har uppnått hittills! Jag tror STARKT på deras metod

• Kynnefjäll

Jag har besökt läkare för bölder och allehanda utslag i ansiktet. Inga krämer eller salvor som man där har skrivit ut har hjälpt. En läkare sa att man kan väl inte skära i det här??? Vem hade sagt något om att skära? Inte jag i alla fall! Ingen bot hade han. 
    Men Bicom resonansterapi har hjälpt mej från detta, samt även mot Borreliabesvär.
    Bra att man där testar överkänslighet mot mat, och verkligen arbetar med patienten, i stället för att sitta bakom ett skrivbord och gissa.

Svar på tråden Bicom Bioresonansterapi - fejk?