• Streetlights

Moderkakan i framvägg, känner inga fosterrörelser?

Hej alla! Hoppas det är någon som är vaken därute och kan lugna mig!
    När vi var på RUL så sa barnmorskan att moderkakan låg i framvägg så att det kunde ta lite extra tid innan jag kände några fosterrörelser. Var då i vecka 18 och trodde hon menade en eller två veckor extra.. Men nu är jag i vecka 22 och har inte känt något alls. Det är jättejobbigt när folk frågar om min partner har känt bebis än för att han "borde" göra det nu, och man får svara att inte ens jag har känt något.

Nån som har varit med om samma sak? När började ni känna något? 

• Svar på tråden Moderkakan i framvägg, känner inga fosterrörelser?
  • zaza1985

ja har varit gravid 3 gånger första dottern låg moderkakan i bakvägg kände snabbt rörelser andra dottern låg min moderkaka också i framvägg tog därför längre tid innan ja kände något minns ej vecka men vet att ja blev nojig också över de ibland kunde ja väl känna lite bubblande men inte mer än då sen drog de igång rejält var ej orolig snart händer de något ska du se! något måste väl du känna iaf? pirrigt? bubblande? el?

• Nukkumatti

Jag är i v 23 och har precis börjat känna bebisen på riktigt, har också moderkakan framvägg. Jag tror inte det är nåt att oroa sig för, både magen och bebisarna är så olika. Speciellt om det är första barnet så är det svårare att känna bebisen rörelser i början. Det här är mitt tredje så jag vet ju hur det känns sen innan, annars hade jag nog trott det var tarmarna som bubblade... :)

• Mitjka

Jag har också moderkakan i framvägg.
    Fram tom. vecka 20 kände jag totalt NADA.
    Sen small det till över någon dag.

Min sambo kände i vecka 21.
    Idag är jag i vecka 23 och det sparkar och har sig jämt och ständigt.

Antar att detta är väldig individuellt.. Men det kommer ska du se!

• Aniko

Helt normalt, jag var nog i vecka 23 när jag började känna rörelser, eller rättare sagt såg rörelser. Det var mest som massa gaser som körde runt i magen på mig.

Prova att ligga raklång på sängen ett tag och dra upp tröjan. Om en stund kommer bebben att vakna till och buffa på magen så att du ser det med blotta ögat! Då förstår du hur det "ska" kännas.

• lina5462

Kände lite buffar i v22 om jag koncentrerade mig. V 23-24 kändes det mer och i v 25 kunde man se utanför.

Är  nu i v 27 å kan säga att jag fortfarande inte känner lika tydligt som vissa som är i v 17 ;)

Men bebis rör sig på ul och hjärtat slår, alltså helt normalt :D 

• Chridhe

När jag väntade mitt första barn kände jag inga hårda sparkar alls, bara lite buffar emellanåt. Och hicka. Jag fick dock aldrig veta om moderkakan satt i framkant eller inte.. Bebisen verkade dock ligga med sin rygg utåt, mot min mage. När jag väntade mitt andra barn kände jag betydligt mer rörelser

Svar på tråden Moderkakan i framvägg, känner inga fosterrörelser?