• E Maria

Ta bort inbjudan från iphone kalendern, hjälp! Blir vansinnig.

Hoppas på nån expert där ute.. Jag o min man har var sin iphone.. Han kan bjuda in mig till aktiviteter som jag kan tacka ja till o som då dyker upp i min kalender, jättesmidigt.. MEN!!! I typ juni bjöd han in mig till nåt men har klickat i att det ska "upprepas varje dag", så jag har den här påminnelsen för all framtid varenda dag i min iphone, o jag får inte bort den.. Han har tagit bort den från sin iphone, men tydligen har han bjudit in mig från datorn om det gör någon skillnad..? Jag fattar inte hur jag ska få bort skiten..? Någon?

• Svar på tråden Ta bort inbjudan från iphone kalendern, hjälp! Blir vansinnig.
  • plastkotte

Vad menar du med bjuda in dig? Lättare att hjälpa dig om man vet vad du menar :) vilken typ av aktiviteter? Vart har han gjort inbjudan? Via en app?

• Kaffegalningen

Ibland buggar det sig, kolla om han kan ta bort den via datorn.

Den dök inte upp i hans kalender igen efter borttagning?

Om det inte hjälper kan du försöka att ställa in att eventet slutar ett visst datum.

Annars skulle jag stänga av synkningen, ta bort synkningskontot och sedan lägga in det igen (se bara till att eventet är borta från datorns kalender)

• E Maria

Jag menar alltså att han lägger in en aktivitet i sin iphone kalender, och bjuder in mig så att vi liksom delar kalendrar.. För övrigt kan jag inte bjuda in honom, det har vi inte fått till.. Jag är ju kass på sånt här, men eftersom det är han som bjudit in mig så e d han som fått välja datum o hur länge aktiviteten ska pågå..När jag klickar upp aktiviteten kan jag inte göra några val... Jag förstår inte vad facebook har med saken att göra? Där är inget problem.. O han har bjudit in mig från sin jobbdator säger han, o jag synkar ju aldrig min telefon med han jobbdator.. Är så knepigt detta.. I själva kalenders finns ju en liten knapp längst ner till höger..ett sträck med en pil typ.. Klickar jag där så står det "inga inbjudningar" och har alltid gjort.. Hans inbjudningar får jag på mail o då kan jag lägga till.. Har plockat fram mailet för denna aktivitet igen men det går inte att tacka ja eller nej eller så längre...

• plastkotte

Konstigt! Aldrig hört talas om förut, att man kan bjuda in andra via sin kalender och då dela kalender.. Har du en sån prick på varje dag i kalendern? Dvs att det finns en aktivitet planerad?

• E Maria
    plastkotte skrev 2012-10-12 11:36:04 följande:
    Konstigt! Aldrig hört talas om förut, att man kan bjuda in andra via sin kalender och då dela kalender.. Har du en sån prick på varje dag i kalendern? Dvs att det finns en aktivitet planerad?

Ja precis, varje dag har jag en sån prick i kalendern, för all framtid.. Fattar du hur störande d e?! Haha.. Min man har iphone 4s och har icloud, men jag har iphone 4 och har inte icloud tror jag..
  • kato
    E Maria skrev 2012-10-11 23:05:11 följande:
    Hoppas på nån expert där ute.. Jag o min man har var sin iphone.. Han kan bjuda in mig till aktiviteter som jag kan tacka ja till o som då dyker upp i min kalender, jättesmidigt.. MEN!!! I typ juni bjöd han in mig till nåt men har klickat i att det ska "upprepas varje dag", så jag har den här påminnelsen för all framtid varenda dag i min iphone, o jag får inte bort den.. Han har tagit bort den från sin iphone, men tydligen har han bjudit in mig från datorn om det gör någon skillnad..? Jag fattar inte hur jag ska få bort skiten..? Någon?

Vet ej om du har fått svar på din fråga. Har haft samma problem som drev mig till vansinne. å in på alla kalendrar på iphone. Klicka på lägg till kalender. Gå sedan in på den kalender där du har inbjudningen från din man. Klicka på kalender och du får upp alla dina kalendrar, inklusive den nya som du skapat. Flytta över inbjudnignen dit. Ta bort skiten ;0). Lycka till
  • E Maria
    kato skrev 2013-01-21 16:03:52 följande:
    Vet ej om du har fått svar på din fråga. Har haft samma problem som drev mig till vansinne. å in på alla kalendrar på iphone. Klicka på lägg till kalender. Gå sedan in på den kalender där du har inbjudningen från din man. Klicka på kalender och du får upp alla dina kalendrar, inklusive den nya som du skapat. Flytta över inbjudnignen dit. Ta bort skiten ;0). Lycka till

Tack, men vi lyckades lösa det till slut. :) numera tackar jag aldrig ja på en inbjudan om den inte har en vettig sluttid :p
  • LitetFrö

Hej!

Snälla ts kan du berätta hur ni löste det? Jag har nämligen precis samma problem som driver mig till vansinne!

Tack!

• Joinraft01

Hej
    Vi har tagit fram en kalender för iPhone som gör det enkelt att dela kalender med sin partner och sina nära vänner. Med den slipper du problem som att event upprepar sig. :) Kanske kan vara något www.joinraft.com/app

Svar på tråden Ta bort inbjudan från iphone kalendern, hjälp! Blir vansinnig.