Vanilla ice queen skrev 2012-10-12 02:01:04 följande:
Jag arbetar inom akutpsykiatrin som skötare, är i grunden SSK-studerande. Jag har fått en så ortoligt skev bild av psykiatri av okunniga på somasidan under mina VFUer så jag var uppriktigt lite orolig när jag började mitt jobb för 1,5år sedan. Det trots att min mamma som är psykiatrisköterska lugnat mig och sagt att det handlar om okunskap. Men att psykiatrin skulle vara ett sådant otroligt givande roligt jobb. som jag upplever det skulle jag aldrig kunnat ana. Gud vad den trångsynta vårdpersonal jag mött går miste om. Enligt mig är det konstigt att det inte är lika högt tryck på psyk-VUBen som på BM-VUBen

Också stött på väldigt okunniga människor, fast de har inte jobbat med det men fördommarna har haglat. Bla när de skulle bygga ett psykiatriboende här i kommunen och folk sprang som galna runt med namninsamlingar, några valde att flytta och det var stora protester och skriverier, idag 4 år senare har i stort sett inget alls hänt på boendet utom att någon brukare kanske har setts som ser lite skum ut när denne vart på promenad, i bostadsområdet mitt emot har det både varit misshandel, pistolhot och drograzzia....