• Vanilla ice queen

Skulle du kunna tänka dig att arbeta inom psykiatrin?

Blev lite inspirerad av en annan tråd ang att arbete som barnmorska så nu blev jag nyfiken hur många som skulle kunna tänka sig att arbeta inom psykiatrin.

Skulle bli väldigt glad med en liten motivering om varför och varför inte i tråden. 

Screw you guys i'm going home!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att arbeta inom psykiatrin?
  • Ebba Caroline

Ja det skulle jag tänkta mig att göra som sjuksköterska efter att jag är färdig med min utbildning. Då inom rättpsykiatri. Anledning är att jag dels gjort pratik under utbildning till sjuksköterska inom rättpsykiatri och att jag tidigare har jobbat som metalsköterska inom rättpsykiatri.

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Litet My

Ja, eftersom jag gör det, även om jag är tjänstledig just nu.
    Har svårt att tänka mig jobba med nåt annat faktiskt.

• Vanilla ice queen

Jag arbetar inom akutpsykiatrin som skötare, är i grunden SSK-studerande. Jag har fått en så ortoligt skev bild av psykiatri av okunniga på somasidan under mina VFUer så jag var uppriktigt lite orolig när jag började mitt jobb för 1,5år sedan. Det trots att min mamma som är psykiatrisköterska lugnat mig och sagt att det handlar om okunskap. Men att psykiatrin skulle vara ett sådant otroligt givande roligt jobb. som jag upplever det skulle jag aldrig kunnat ana. Gud vad den trångsynta vårdpersonal jag mött går miste om. Enligt mig är det konstigt att det inte är lika högt tryck på psyk-VUBen som på BM-VUBen

Screw you guys i'm going home!
  • Litet My
    Vanilla ice queen skrev 2012-10-12 02:01:04 följande:
    Jag arbetar inom akutpsykiatrin som skötare, är i grunden SSK-studerande. Jag har fått en så ortoligt skev bild av psykiatri av okunniga på somasidan under mina VFUer så jag var uppriktigt lite orolig när jag började mitt jobb för 1,5år sedan. Det trots att min mamma som är psykiatrisköterska lugnat mig och sagt att det handlar om okunskap. Men att psykiatrin skulle vara ett sådant otroligt givande roligt jobb. som jag upplever det skulle jag aldrig kunnat ana. Gud vad den trångsynta vårdpersonal jag mött går miste om. Enligt mig är det konstigt att det inte är lika högt tryck på psyk-VUBen som på BM-VUBen

Också stött på väldigt okunniga människor, fast de har inte jobbat med det men fördommarna har haglat. Bla när de skulle bygga ett psykiatriboende här i kommunen och folk sprang som galna runt med namninsamlingar, några valde att flytta och det var stora protester och skriverier, idag 4 år senare har i stort sett inget alls hänt på boendet utom att någon brukare kanske har setts som ser lite skum ut när denne vart på promenad, i bostadsområdet mitt emot har det både varit misshandel, pistolhot och drograzzia....Cool
  • virre85

mitt mål är att jobba inom psykatri, gärna inom missbruksvård.
    Gick omvårdnadsprogrammet med inriktning psykiatri, gjorde 4 veckor praktik på en allmän psykatriskavdelning.
    Som jag trivdes!

Tyvärr så är det svårt att få jobb, söker och söker =(

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • marinassk

Psykiatrin är underbar att jobba med!!

• EvelinasSyster

Ja jag jobbar som sjuksköterska inom psykiatri/handikappomsorg och stormtrivs Men halkade in här på ett bananskal, innan ville jag verkligen inte jobba inom psyk. Enda jag sa under ssk-utbildningen att jag aldrig skulle jobba med... Oh well...

• siafu

Jobbar på missbruksenhet och trivs. Kanske inte världens mest varierade jobb men det är nog bara somaakut som är.. (Startade mitt arbetsliv på akut och skulle nog vara kvar om det inte vore för stressen och det höga trycket.. och lönen)

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att arbeta inom psykiatrin?