• sallan

NIBE fighter 410p- NÅN som är kunnig??

Hallå,

vår varmluftspump från Nibe har börjat krångla. Vi misstänker att det är fläkten som bör bytas ut.
    Men inatt när den började gnissla så satte vi den på Reserven, så skulle jag starta den nu på morgonen igen, men den går inte igång.

Vi hade en servicekille här tidigare i veckan som inte kunde hitta nåt fel,
    han stog med en ficklampa i 10 min och pratade om sin kärring som fick föda deras dödfödda barn i 25 min. Detta kostade oss 2300:-....
    Tilläggas skall att jag är gravid och bebisen kommer närsom helst!!! Totalt osmakligt i mitt tycke, men... skit samma.

Varför startar inte åbäket? Nån som kan nåt??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-12 10:26
    Varmluftspanna är det, inte fläkt, en varmluftspanna och inget annat! =)

• Svar på tråden NIBE fighter 410p- NÅN som är kunnig??
  • hymafr

Först och främst ska ni givetvis klaga på en faktura på 2300 kronor om det bara tog honom 10 minuter att "inte hitta felet".Obestämd

Ring någon annan servicekille eller be samma firma skicka någon annan - kunnig...

Under tiden kan du ju slå av hela pannan, vänta en stund och sen slå på den igen. Ibland funkar sånt.

Jag har frågat min bror som har en likadan pump (jag hade en sån förut också).

Han undrar om du har ström i pannan?

Har du kollat säkringen som sitter rätt högt upp utanpå pannan?

Har du kollat husets säkringar?             

• sallan
    hymafr skrev 2012-10-12 10:45:26 följande:

Först och främst ska ni givetvis klaga på en faktura på 2300 kronor om det bara tog honom 10 minuter att "inte hitta felet".Obestämd

Ring någon annan servicekille eller be samma firma skicka någon annan - kunnig...

Under tiden kan du ju slå av hela pannan, vänta en stund och sen slå på den igen. Ibland funkar sånt.

Jag har frågat min bror som har en likadan pump (jag hade en sån förut också).

Han undrar om du har ström i pannan?

Har du kollat säkringen som sitter rätt högt upp utanpå pannan?

Har du kollat husets säkringar?             

Ja, den fakturan lämnar jag åt min käre sambo, som tenderar att behålla sitt lugn och trevliga sätt när det kommer till sånt. =) Men den är vi inte klara med...

Säkringen var på, så den hade inte slagit av. Men jag fick ett tips av min mosters karl att när den varit på Reserven och bara gått på elpatronen ett tag så kan det ta tid innan det kommer igång igen, eftersom vattnet blivit uppvärmt till 65 grader, men att den skulle starta när det hade kylts ner lite. Och mycket riktigt, den studsa igång och nu funkar den som vanligt!

Tror det blir lite pann-service i helgen! =)

Tack för hjälpen!
  • sallan

Nu kom min sambo hem, vi fick bort fläkten och gissa vår förvåning när vi hittar x-antal liter vatten (still counting) innanför.... den där räkningen kan han stoppa upp i arslet.
    Speciellt när jag stog o sa att det lät från fläjten och han säger jaha, ja, det kan ju vara den.... och inte ens kollar!!!!!!!!!

&€%((=?&€

Svar på tråden NIBE fighter 410p- NÅN som är kunnig??