• LisaW111

Kommer resultatet av KUB även hem per post?

Hej

gjorde KUB nu i veckan på KvinnoKliniken i Malmö(deras ultraljudsavdelning) och undrar om jag kommer att få någon sammanställning av detta hemskickat? Vad har ni för erfarenheter av sjukhus? Fick ni något hem eller någon lapp med er hem?

Det enda jag fick veta på plats muntligen var måttet på bebis huvud till rumpa samt min siffra. Inget annat. 

Jag är ju nyfiken på om de till exempel flyttade mig någa dagar fram eller tillbaka och även andra mått och vikt kanske osv.

Någon? =)         

• Svar på tråden Kommer resultatet av KUB även hem per post?
  • MrsC74

Nej du får inte hem något. Vikt och mått är sånt du får reda på vid RUL.

• Jeff

Jag fick en utskrift på resultatet och måtten i handen när ultraljudet gjordes.

• LisaW111

Nähäpp ;) tack för svar iaf..  ja jag vet ju att de kollar mer efter allt detta vid RUL (som jag iaf fick tid till där hos dem). Men tänkte att man skulle få reda på vilken vecka+ dag de tyckte man befann sig i. TYcker jag har läst det hos de flesta andra tjejer som varit på KUB att de ofta skriver tex: blev flyttad x antal dagar fram eller tillbaka osv.

Jag borde kanske ha frågat mer med facit i hand om man nu är nyfiken. Men man är så fokuserad på att se om Nr 1 Bebis lever och sen Nr 2 fixerad på vilken siffra man ska få så allt annat glömdes bort.. 

Svar på tråden Kommer resultatet av KUB även hem per post?