• Anonym (orolig)

svart mens??!! HJÄLP

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig

Fick barn för 3 1/2 månad sen och i morse blödde jag och tror att mensen har kommit igång fast jag hel ammar =)

stoppade då in en tampong och skulle byta nu två timmar senare.
    såg då att tampongen va svart!! med svarta sega klumpar!! va e nu detta???
    är det mensen eller är det gammalt blod från förlossningen?????
    snälla om någon vet lugna mig! blir orolig att något är fel :(

tack på förhand

• Svar på tråden svart mens??!! HJÄLP
  • memadde

Så hade jag med efter min fl. Det är avslagen tror du kan vara lugn:)

• alexiia

Även fast de va mer än tre månader sen fl var??

• Minion

Jag tror inte att det är nåt avslag längre. Det är mens helt enkelt. Blodet kan vara näst intill svart ibland, det är delvis levrat bara. Klumparna är också delvis levrat blod och livmoderslemhinna.

• The past is now
    Minion skrev 2012-10-12 18:13:40 följande:
    Jag tror inte att det är nåt avslag längre. Det är mens helt enkelt. Blodet kan vara näst intill svart ibland, det är delvis levrat bara. Klumparna är också delvis levrat blod och livmoderslemhinna.

Och man kan absolut få mens trots helammning. Och bli gravid igen...
  • Anonym
    alexiia skrev 2012-10-12 18:00:34 följande:
    Även fast de va mer än tre månader sen fl var??
    Så där blev det för mig oxå, och det berodde på att en del av moderkakan fortfarande var kvar där inne
  • The past is now
    Anonym skrev 2012-10-12 18:22:46 följande:
    Så där blev det för mig oxå, och det berodde på att en del av moderkakan fortfarande var kvar där inne

Kollade dom inte att moderkakan var hel när du förlöstes? Du måste ha blivit sjuk...att blöda gammal blod ja..men att det skulle vara moderkaksbitar låter något konstigt. Kollades du upp typ skrapades du?
  • Minion
    The past is now skrev 2012-10-12 18:16:35 följande:

Och man kan absolut få mens trots helammning. Och bli gravid igen...
    Absolut! Det är inte ovanligt alls med kvinnor som får mens 2-3 månader efter förlossning, trots att dom helmmar.

Vore det rester kvar av moderkakan så blir det ju en infektion i livmodern som är mycket smärtsam. Det missar man inte.
  • alexiia

Okej tack alla blev bara lite skrämd när blodet va svart :/

• Anonym

Det är väl torkar blod helt enkelt. Har också haft väldigt mörk mens ibland enstaka gånger innan jag blev gravid. Det har varit så det sista av en mensperiod (när jag ofta trott att mensen var över men så har det kommit lite i alla fall och varit vädligt mörkt. )

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-12 18:50:11 följande:
    Det är väl torkar blod helt enkelt. Har också haft väldigt mörk mens ibland enstaka gånger innan jag blev gravid. Det har varit så det sista av en mensperiod (när jag ofta trott att mensen var över men så har det kommit lite i alla fall och varit vädligt mörkt. )
    torkat blod skulle det stå
Svar på tråden svart mens??!! HJÄLP