• Tess26

SNÄLLA! Hur började ditt missfall?!?!?!?!?!

som rubriken lyder! Imorse när jag torkade mig så kom det ljusgulbruntrosa på papperet....har nu sprungit emellan heeela förmiddagen och torkat och kolllat med tops och det är ljuuuuuusgult nu typ....är detta typisk början på missfall eller ma?!

• Svar på tråden SNÄLLA! Hur började ditt missfall?!?!?!?!?!
  • saaa

Jag är gravid i vecka 9 och har haft liknande för ca en vecka sen. Tror inte att du behöver oroa dig, det är tydligen ganska vanligt.

• Baralillajag

Behöver absolut inte vara det! Båda mina missfall har börjat med blod som mens. Och under båda mina graviditeter med mina barn har jag både haft gula bruna och rosa flytningar dom bruna höll sig i en hel vecka. Utan att det vart någon fara

• sinfulmist

Haft flera missfall och var lika orolig i början av denna graviditeten. från vecka 6-7 till vecka 10-11 någon gång hade jag massa konstiga flytningar. gula med röda stimmor i. rosa slem har jag oxå haft. Ringde många gånger 1177 i början. Nu är jag i vecka 31 så jag tror du kan slappna av. Även om det inte är lätt att sluta oroa sig.

• lire

När jag gick missfall i ca v6 så såg jag två fem kronor stora blodfläckar I Trosan, på kvällen kom mer blod och börjad Få ont i magen "mensvärk" De låter mer som en nidblödning du har, fick De oxo när jag blev gravid andra gången och blev Jätte orolig, ringde till privat Gyn å bokade ultraljud, Allt såg fint ut och nu har jag en liten prinsessa här hemma :)

• fridastumpan

I v.9 hade jag en blödning, med både ljusrött/rött blod för att senare under natten/dagen därpå bli mörkrött... dessutom med klumpar i. Visade sig att allt stod rätt till trots allt :) lycka till!

• Tess26

Jag är i vecka 7 så det är nog inte nidblödning ;) Nja det slutade efter 2 timmar kanske...kom aldrig i trosan utan bara då jag torkade mig första gången sen bara lite gult....vi får väl se hur det går. Känner mig rädd,men man kan ju inte göra nåt åt om det blir missfall...men oj vad jag hoppas den stannar kvar!

• Soffiie

hej

jag är i v 14 nu, när jag var i vecka 6-7  fick jag med så började lite ljus oragne  på pappret, bara när jag torkade mig kom inget i trosorna eller toan,, sen kom det brunt jätte mörkt brunt,, och lite slemmigt.. jag åkte då in på gynakuten där de sa att jag troligtviss hade sköra slemhinnor och att jag skulle undvika bära tungt och ha sex med min man.. det togs även prover som visade att jag hade baktiriell vaginos så fick antibiotika , Och efter det har jag inte haft nånting det höll i sig i nån vecka till och jag var orolig varje dag men sen bara försvann det..

Håller tummarna för dig att det bara är nått tillfälligt,, och om du är allt för otolig åk in på gun så du kan leva normalt för det kan man inte när man är i denna situation alla vaken tid går åt att grubbla och springa på toa och torka sig  stor kram

• Jacie

När jag fick mitt missfall trodde jag att jag var i vecka 11. Det började som lite rosa flytningaroch höll på i en vecka. Ringde då och fick tid på mödravårdscentralen som gjorde ett ultraljud. Mina graviditetssymtom hade då börjat avta och jag kände mej inte gravid längre.  
    Och mycket rätt så hittade inte barnmorskan något foster. Och på lördan och söndan kom det stora klumpar.
    Men som dom andra säger så händer det ofta att man kan få blödningar utan att det leder till missfall. Min syster fick en blödning i vecka 6 men nu har hon en dotter på 2 månader Glad 

• trollefur

mina 2 första missfall började med molande magvärk, ljusrosa flytningar som senare slutade i kraftiga blödningar och magont.. är gravid i v 27 nu och hade lite blod när jag torkade mig i mellanåt på pappret med.. så det behöver inte vara mf/ma. lycka till

• ChokladEller

När jag fick missfall så forsa de massa blod! Så du kan nog vara lugn, sen efter en dag så började jag få värkar. Så de gjorde fruktansvärt ont!

Svar på tråden SNÄLLA! Hur började ditt missfall?!?!?!?!?!