• Anonym

Hamnar ev. i rätten. Vad händer?

Min fd man har kontaktat en advokat för han vill ha växelvis boende för våra barn som är 7, 9 och 13 år. Nu bor dem varannan helg hos honom. I vintras provade barnen på att bo mer hos pappan men de mådde mycket dåligt av detta. Det visade sig bla genom sämre resultat i skolan hos äldsta och nioåringens fröken hörde av sig och var orolig. Barnen protesterade också varje gång de skulle till pappan. 

Vi har gått hos familjerätten i ca ett år och barnen har varit där och sagt att de vill bo med mig men varannan helg med pappan men han ger sig inte. Grejen är den också att vi bor ca 50 m från varandra så han och barnen kan träffas varje dag.

För min del får barnen bo precis hur de vill bara de mår bra så det är absolut inte jag som hindrar något växelvis boende. Jag hade heller inte kunnat hindra det, för de är så stora nu barnen så om de nu hade velat bo mer hos sin pappa så hade de ju bara gått bort till honom.

Nu är min undran, om detta går vidare till tingsrätten hur tror ni då att domen kommer att bli? 

• Svar på tråden Hamnar ev. i rätten. Vad händer?
  • Anonym

Det kan vi inte spekulera i innan huvudförhandlingen då vi inte vet vad ni kommer ta upp där

Svar på tråden Hamnar ev. i rätten. Vad händer?