• annikapannika1

Flytningar istället för mens

Jag och min man har försökt få barn i rätt jämt 4 år nu utan resultat. Inga fel när vi gjort utredningar och gjort två ivf och ett frysförsök.

Min mens är lite oregelbunden. I långa perioder kommer den mellan 28-29 dagar för att sen helt plötsligt kommer efter 35 dagar istället under ett antal månader.
    Senaste månaderna har det varit 35 dagar.

Dag 35 var i onsdags, idag är det fredag. Jag har ett par gånger under dessa dagarna haft flytningar som är precis som när mensen börjar. Kommer när jag är på toa, gärna när jag gör nr2. Skillnaden är att det inte är nått blod i dom. Inga lotionsflytningar och inte heller riktigt som ägglossning, nästan mer som när man har sex.

Jag har i perioder under senaste veckan haft menssmärtor, men bara i nedre delen av magen, inte i hela magen och ryggen som jag brukar.

Jag vet att rätt svar vore att ta ett test, men jag är så trött på att ta test och bli besviken och så kommer mensen imorgon...

Därför undrar jag om någon annan haft det såhär dagarna runt bim när ni varit gravida. 

• Svar på tråden Flytningar istället för mens
  • Boreasdiva

Hej, jag har också liknande symptom som dig, så jag lånar lite av tråden också :)
    Min mens har alltid varit som en klocka, och förra veckan när den skulle komma så började det med lite flytningar, och inget konstigt med det, då det brukar börja så, så jag väntade på att mensen skulle sätta igång ordentligt, men nu har det gått en vecka och mensen har inte satt igång. Endast några ljusrosa/ljusbruna flytningar som kommer ibland,oftast vid toalettbesök, och under nummer två. Jag har lite molande värk i nedre delen av magen, precis som du beskriver..

Imorgon blir det till att köpa ett test,men jag är också nyfiken på om någon här har upplevt detta tidigare.

annikapannika1, har du gjort något test än? Förstår att det måste vara jobbigt när man försökt så länge, besvikelsen när det visar sig att man inte är gravid :/ Håller tummarna för er att det visar plus denna gång!

• Juste

Hej. Tyvärr kan jag inte ge dig något svar om det är vanligt kring BIM. Men jag stannar gärna här och ser om någon annan vet. Har letat mig tokig efter en tråd som handlar om de symtomen jag har. Precis som du. Känns som att mensen kommer, gärna när ja är på toa, men bara flytningar. Inga lotionaktiga, bara... rikliga just då, Får såna där "opps nu kom tanten" men så var de bara en till riklig flytning.

Haft mensvärk i en vecka nu ganska precist men ingen blödning. Inte ens lite rosa. Men mensmärtorna är inget molande, det gör skitont till och från. Men dem är inte konstant och det gör bara ont i nedre magen. Är på dag 30 idag och har tyvärr dålig koll på hur lång cykel jag har då den verkar skifta från månad till månad, gör som den vill helt enkelt.

Vill också bara passa på att säga att jag verkligen hoppas att det tar sig för dig snart annika som hållt på så himla länge. Får ni ingen fler hjälp nu eller ska ni prova ivf igen snart? Hoppas ni får er efterlängtade bebbe snart. Håller tummarna för er nu.   Och hoppas någon kan svara på detta fenomen.

• Boreasdiva

Dåligt drag i den här tråden men en liten uppdatering från mig - I mitt fall så var det tydligen gravidsympton - För jag plussade ikväll Skrattande

Vi är både chockade, spända och superglada! Hjärta Första för mig och vi har försökt i snart ett år. Har ni testat än?

• annikapannika1

Fick negativt på gravtest ett par dagar senare, men starkt positivt på ägglossningstest istället.

Så varför jag hade sånna flytningar en vecka innan ägglossning har jag inte en aning om och inte varför allt helt plötsligt var några veckor försenat, dock ej överhoppat en hel månad vet jag inte heller.

Men inte gravid alltså.

Grattis  Boreasdiva!!! :)

Svar på tråden Flytningar istället för mens