• Anonym (Tröttsampådetta)

Pappan vill inte godkänna flytt

Kort sammanfattat: Vi är skilda sedan ett år, delar vårdande på barnen, jag är boendeförälder, barnen är skrivna hos mig, han har ungänge varannan helg lördag - söndag. Nu vill vi flytta och håller oss yill samma stad men det vägrar han godkänna. Vad gör jag? Han har inget med skola eller dagis att göra, varken hämtar eller lämnar, vill inte ens ha dem varannan helg ferdag -söndag utan nöjer sig med lördag - söndag. Detta tar på mina krafter, jag vet att det bara handlar om att han ska jävlas med mig, inget annat.

• Svar på tråden Pappan vill inte godkänna flytt
  • Heidi1

Om du skickar in flyttanmälan på dig och barnen. Så skickar skatteverket ut ett brev till pappan son han ska skriva under. Gör han inte det så gör skatteverket en utredning vart

• Angels
    lindalinaa skrev 2012-10-12 17:54:06 följande:
    Han måste inte godkänna en flytt inom samma stad?
    Jo det måste han.

Svaret i inlägg ett (och två) är korrekt.

Skatteverket utreder var barnen har sin dygnsvila och skriver de där.

Vad finns det att udreda om han enbart har de varannan helg lördag - söndag, omöjligt att dem kan besluta att barnen ska bo hos honom. Vi har fått det rättsligt att han bara ska ha dem den tiden, det var det han ville, han vill inte ens ha dem mer.

• Foxy79
    Anonym (Tröttsampådetta) skrev 2012-10-12 17:58:51 följande:
    Vad finns det att udreda om han enbart har de varannan helg lördag - söndag, omöjligt att dem kan besluta att barnen ska bo hos honom. Vi har fått det rättsligt att han bara ska ha dem den tiden, det var det han ville, han vill inte ens ha dem mer.

Egentligen ska han skriva på innan men om han vägrar så skickar du in den utan hans underskrift, Skatteverket skickar ett papper till honom att skriva under. Vägrar han det också så utreder de var barnet bor genom att de var det har sin huvudsakliga dygnsvila/sömn och det är ju hos dig så då blir barnen skrivna på din nya adress. Lite krångligare men lättare än att behöva tjata på honom. De kan INTE bestämma att barnen ska bo hos honom istället, det är isf ett jobb för tingrätten och där har ni ju redan beslutat att de ska bo hos dig.

Foxy79 tack så mycket för ditt vsra exalt samma sak fixk jag veta av min advokat idag.

• Angels
    OM du har en dom på att de ska var stadigvarande hos dig kanske du kan skicka in en kopia på den samtidigt som adressändringen? Så gjorde sambon när hans ex försökte göra en adressändring på barnen.
  • Anonym
    Kommer han att bo kvar nära det dagis/skola ni har nu?

Vad menar du med "fått rättsligt"? Vem har bestämt det?

Angels jag sk ain till kontoret och göracdet så tar jag med papper på det samtidigt. Tack så mycket alla för era svar.

Svar på tråden Pappan vill inte godkänna flytt