Nytt jobb-avtal lön?
Jag har fått ett erbjudande om att jobba på ett företag genom ett konsultbolag. Har jobbat där ett tag genom ett annat bolag men skall nu byta till ett annat konsultbolag eftersom jag var missnöjd med lönen. Jag hade egentligen planer på att börja plugga i januari, men chefen ville att jag skulle stanna och kontaktade ett annat konsultbolag. om det kan leda till fast jobb där jag är nu vill jag hellre vara kvar. Så har fått ett löneerbjudande som jag tycker är ok, inte bra men helt ok, för chefen vill jag skall stanna men vad jag evt betalar inte företaget ob. Så jag funderar på om jag skall kolla det först innan jag skriver på. Jobbar inom ett område där det blir övertid i slutet på månaden med ca 6 timmar. chefen sa idag att det kan bli ett erbjudande som är take it or leave it. Men känner ändå inte att det är jättekul att"jobba gratis" vid övertid. Så funderar på om jag skall driva frågan mot att få en tusenlapp extra i månadslön elt övertidsersättning. Men om de de säger att månadslönen är inkl övertid, vet jag inte hur jag skall göra. Det finns chans till fast men ingen garanti och de vet inte när. hur hårda hade ni varit med lönen?