• Ella90

Sen mens, tips på att få igång den?

Hej, min mens skulle senast ha kommit idag eller igår. Vi hade sex två dagar innan äl och en dag efter. Höll hoppet uppe om att det tog sig ändå denna månad men efter tre tester denna vecka senast en imorse på morgon urinet så har jag inset att jag inte är gravid.  

Därför är jag lite irriterad över att min mens inte är till synes. Jag känner lite lätt molande och har gjort det under veckan men inte ens en liten färgad flytning vill komma. Jag vet att det är normalt att mensen kan vara några dagar sen, men jag har aldrig vart med om det. Och eftersom att jag vet att jag inte är gravid vill jag bara att den ska komma igång. Har någon några tips?

Jag har vart sjuk den här veckan och därför legat mesta dels i soffan alltså inte rört på mig så mycket, ätit halstabletter, alvedon och bisolvon. Kan det ha betydelse, kanske att jag inte rört på mig? Det känns ju som att mensen lurar bakom hörnet men inte "släpper till". Kan sex hjälpa för att få igång den?

Kanske låter som en dum fråga, men jag är lite trött på att vänta och självklart lite besviken på att det inte tar sig. vill därför få mensen så fort som möjligt så jag kan gå vidare framåt....

tacksam för hjälp Skäms 

• Svar på tråden Sen mens, tips på att få igång den?
  • Tealhawk

Jogging kan få igång den, har jag hört iaf.

These are not the droids you're looking for
  • Whitetrash86

hur kan du vara säker på att du inte är gravid? Bara för att du testat neg. innan BiM?

jag testade pos. med dottern när jag var gravid i v8 och med sonen +5 innan det var det negativt. Ta och vänta någon dag eller 2 till och se vad som händer. 

• Ella90

Jogging låter logiskt, det känns som att vissa saker borde ju kunna påskynda mensen lite. Problemet är bara att jag fortfarande är för sjuk för att gå ut och jogga. Men en rask promenad och lite sex idag kanske sätter igång det.

Jag är rätt säker på att jag inte är gravid även fast jag gärna hoppades på det, jag testade i måndags BIM-4, igår BIM-1 samt idag på BIM. Alla tre gånger var det på väldigt koncentrerat morgonurin. Och inte ens något svagt litet spöksträck visades, bad även sambon kolla och även han tyckte det var totalblankt. Har inga symtom förutom molande värk och lätt ömma bröst, pms humör men det är precis som det alltid är innan mensen. :(

Jag har vart gravid innan och testat på BIM då har man tydligt sett plusset. Känns såklart trist, men har tyvärr inte så mycket hopp kvar om att det är någon bebis i magen. Hade ju även min ÄL för 14 dagar sen, hormonhalten borde ju hunnit bli rätt stark.

Är som sagt jättedeppig, men vill gå vidare och få igång mensen och tacksam för alla husmorstips eller skrönor ni hört :) 

• 1464

Stressa inte över mensen, då kommer den inte:)

• Ella90
    1464 skrev 2012-10-12 19:36:13 följande:
    Stressa inte över mensen, då kommer den inte:)
    Antagligen väldigt sant, men svårt :(
  • Hannah02

Åååh..Undrar samma sak! Typ..
    Kan någon svara på detta?:

Den 7 Juni ska jag och klassen till Liseberg, men jag vill inte ha mens då.. Så jag vill ha den 1 vecka tidigare, hur får jag den imorgon? Typ.   

Svar på tråden Sen mens, tips på att få igång den?