• Helen 1984

Stylingprodukter för lugg

Jag har idag för första gången i mitt liv klippt lugg, än så länge är jag jättenöjd men lite ovan. 
    Jag vill ha tips på bra stylingprodukter, spray eller annat som får den att ligga på plats. Det sprayet jag har blev jättekonstigt på.

Så alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Stylingprodukter för lugg
  • castafiore

platttång och silikondroppar.

• castafiore

D:fi har ett bra gelvax eller liknande också, blå burk. Som ger lite glans och lite stadga, men som framför allt tar bort frisset. Annars var plattången min bästa vän när jag hade lugg.

• Helen 1984

Var kan man köpa silikondroppar? Hur funkar dem? Inget tips på ett bra spray som får det att hålla utan att se sprayat ut?

• Helen 1984

Googlade lite och såg att man kunde använda torrschampo för att luggen inte ska dela sig, nån som har erfarenhet av det?

• castafiore

Det beror ju på vad du vill ha för effekt?

Men silikondroppar köper du hos vilken frisör som helst. Alternativt arganolja. Eller redkens smooth down heat protective glide nånting. Och se til att ha en bra plattång, inte något babylisskräp, utan kanske gama eller liknande.

med det behöver du inget spray.

• Helen 1984

Det största problemet jag har nu är att den delar sig, men det gör den ju ett tag.
    Plattång har jag en som är svinbra, plattar mitt hår dagligen, och det är en babyliss, kostade nästan 1000 kr och jag måste säga att den är jättebra! Men vet att det finns billigare varianter av babyliss som inte är speciellt bra. Har en liten mini Plattång med från Björn axen.

Funkar dropparna mot delad lugg? Hur använder man den? Pris?

• castafiore
    Helen 1984 skrev 2012-10-13 00:18:07 följande:
    Det största problemet jag har nu är att den delar sig, men det gör den ju ett tag.
    Plattång har jag en som är svinbra, plattar mitt hår dagligen, och det är en babyliss, kostade nästan 1000 kr och jag måste säga att den är jättebra! Men vet att det finns billigare varianter av babyliss som inte är speciellt bra. Har en liten mini Plattång med från Björn axen.

Funkar dropparna mot delad lugg? Hur använder man den? Pris?
    nja, den håller ju inta ihop - det är inte det främsta användningsområdet. Droppar tar du och smetar mellan handflatorna och lägger på håret, olika pris - mellan 150 och hur mycket som helst skulle jag gissa.
  • Loojsen

Vill du att den inte ska vara "bullig" rekomenderar jag att använda ett brett diadem att sätta över luggen en stund innan du sprayar, så slipper du fula märken ifrån tex platttången :)

Svar på tråden Stylingprodukter för lugg