• Coyote

Ont som fasen, slutar amma.

Av olika anledningar har jag slutat amma i dagarna. Jag har inte haft problem med särskilt spända och ömma bröst alls, jag har bara låtit brösten vara, första dagen läckte "överskottet" ur under dagen, men det har inte varit något som varit jobbigt eller bökigt.

Nu i kväll fick jag så vansinnigt ont på undersidan av ena bröstet, jag tog en varm dusch och masserade lite lätt, men det gjorde bara ont. Så jag lät en av bebisarna äta. Tänkte att om det är mjölkstockning på gång så brukar det kännas bättre om bröstet töms. Lite kontraproduktivt, jag vet, men är man desperat så är man.

Jag har tagit Ipren, det hjälper inte nämnvärt, det gör skitont, bränner och svider. Jag har haft mycket problem med svamp (bland annat därför jag bestämt mig för att sluta amma), och funderar på om det kan ha med saken att göra? Hjälp!

• Svar på tråden Ont som fasen, slutar amma.
  • Fru Mamma

Det KAN vara att svampen spridit sig inåt...
    Vore jag du, så skulle jag absolut kolla upp det!

• Coyote
    Fru Mamma skrev 2012-10-12 22:30:32 följande:
    Det KAN vara att svampen spridit sig inåt...
    Vore jag du, så skulle jag absolut kolla upp det!
    Fan, det vill jag ju inte... Är det bråttom i så fall, eller kan det vänta till måndag, om det inte blir mycket värre förstås?
  • Fru Mamma

Det borde kunna vänta tills på måndag, om inte smärtan blir värre. Jag vet egentligen inte vad som kan hända om det inte blir behandlat...

• mayia1

Är det mjölkstockning så brukar det väl kännas hårt och knöligt?
    Har du haft svamp på bröstvårtorna så låter det mycket troligt att det är det som spökar, så gå till vc idag och ta en odling.

Svar på tråden Ont som fasen, slutar amma.