• önskarhoppaslängtar

Vad göra av gamla linnehanddukar?

Jag har ärvt MASSOR av linnehanddukar/kökshanddukar efter makens amla mormor och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Vi snackar minst 4 dussin helt nya vita handdukar. En hel del av dem är dessutom broderade med monogram.

Är det någon som vet nåt fint man kan göra av dem? Jag behöver inte fler att torka disk med liksom.

• Svar på tråden Vad göra av gamla linnehanddukar?
  • La Lola

Använda de som servetter.

Sy kuddar av de.

Sy bestickfodral.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • GrönaDruvan

Var hemma hos min svåger härom veckan, och han använder linne handdukar som vanliga handukar. SHIT vad härligt det är att torka sig i ansiktet med linne handdukar! Varför inte använda dom som gästhanddukar? LYX!

• Harmagedon

Viktigast tycker jag är att de bli använda!! Såndana skatter som har legat o tryckt i den där generationens linneföråd o aldrig fått glädja någon. Så har du inte banketter för 4 dussin gäster duka m linneservetter en vanlig onsdag. Lite roligare blir det.

• jodå

Om du inte kommer på vad du ska använda dem till kan du skicka dem till mig;) Jag älskar gamla linnehanddukar av bra kvalitet! Använder både i badrummet och till att torka disk.

• ica
    önskarhoppaslängtar skrev 2012-10-13 09:29:44 följande:
    Jo man skulle säkert kunna använda dem som servietter. Kanske lite stora bara. Får bjuda in 4 dussin vänner på nobelmiddag... Flört
    Man kan ha dem som gästhandukar. Eller så har du dem som kökshanddukar. De är oslagbara. Och förresten har du bara 4 dussin. Det är inte mer än du lär behöva.
  • Deiia

Om du är bra på att sy så kan du sy fina dukar av dom.

Leta upp någon fin bomullsspets som du "syr ihop" dom med. Duken kan blir så stor som du behöver.  Annars är det fint att göra löpare att ha på köksbordet.  

Svar på tråden Vad göra av gamla linnehanddukar?